فیلترهای سرامیکی ریخته گری

شاخص هش ریبون بعد از یک سال دوباره سیگنال خرید بیت کوین را صادر کرد

شاخص هش ریبون که آخرین بار حدود یک سال پیش و در قیمت ۲۵٬۰۰۰ دلار، سیگنال خرید بیت کوین را صادر کرده بود؛ دوباره از رشد قیمت این ارز دیجیتال خبر داده است.

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

  • شاخص هش ریبون بیت ‌کوین سیگنال فاز تسلیم ماینرها را صادر کرده است. این امر معمولاً نشانه‌ای از ابتدای یک روند صعودی جدید است.
  • چارلز ادوارد معتقد است تابستان از نظر اقتصاد کلان ماه‌های آرامی دارد اما داده‌های آنچین بیت ‌کوین قوی‌تر به نظر می‌رسند.

به گزارش کوین تلگراف، شرکت کاپریول اینوستمنت (Capriole Investments) که یک صندوق سرمایه‌گذاری در بیت کوین است، شاخص هش ریبون را بررسی و اعلام کرده است که BTC می‌تواند به سطوح بسیار بالاتری دست یابد.

شاخص هش ریبون بیت کوین

به نظر می‌رسد ماینرهای بیت کوین
BTC


پس از هاوینگ ۲۰۲۴ خود را با شرایط جدید وفق داده‌اند. این موضوع توسط نرخ هش بیت ‌کوین که میزان قدرت پردازش کل شبکه آن را تخمین می‌زند، تایید شده است. به عبارت دقیق‌تر پس از اینکه بیت ‌کوین در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲) به اوج قیمت خود (ATH) رسید؛ نرخ هش شبکه آن مقداری کاهش یافت. چارلز ادواردز (Charles Edwards)، بنیان‌گذار صندوق کاپریول، معتقد است این مسئله نشان می‌دهد که ماینرها با اقتصاد واقعی و شرایط فعلی خود را کنار آمده‌اند.

به نظر می‌رسد این مسئله باعث شده‌ است شاخص هش ریبون بیت کوین وارد فاز تسلیم شود و یک سیگنال کلاسیک خرید را صادر کند. ادواردز به صورت خلاصه گفت:

شاید این بهترین سیگنال خرید بلندمدت بیت کوین باشد. از آنجایی که فاز تسلیم ماینرها دو هفته پیش آغاز شده، نمودار هش ریبون خیلی وسوسه‌کننده شده است.

شاخص هش ریبون به طور کلی میانگین متحرک ۶۰ روزه نرخ هش را در برابر میانگین متحرک ۳۰ روزه آن اندازه‌گیری می‌کند. زمانی که میانگین ۳۰ روزه به زیر میانگین ۶۰ روزه برسد، نشان می‌دهد که سرعت استخراج بیت کوین کاهش یافته‌ است. چارلز ادواردز در ادامه توضیح داد:

معمولاً فاز تسلیم ماینرها با تعطیلی عملیات استخراج، ورشکستگی یا فروش شرکت همراه است. همان طور که در این چرخه هم می‌بینیم، این فاز با هاوینگ بیت کوین همزمان بوده است. هاوینگ بیت کوین به منزله این است که دستگاه‌های استخراج قدیمی منسوخ شده‌ و دیگر سودده نیستند. این ریگ‌های ماینینگ معمولاً چند هفته پس از هاوینگ از چرخه خارج می‌شوند و به کاهش نرخ هش شبکه کمک می‌کنند. در حال حاضر هم شاهد این فاز هستیم.

چارلز ادواردز در ادامه به رابطه بین ضعیف شدن هش ریبون و اصلاح قیمت بیت کوین پرداخت. او باور دارد که این اتفاق در بلندمدت به افزایش قیمت بیت ‌کوین کمک می‌کند.

نمودار هش ریبون بیت کویننمودار هش ریبون بیت کوین
نمودار هش ریبون بیت‌ کوین

شاخص هش ریبون آخرین بار در آگوست ۲۰۲۳ (مرداد ۱۴۰۲) سیگنال خرید بیت ‌کوین را صادر کرده بود. شایان ذکر است که در آن زمان قیمت بیت کوین در محدوده ۲۵٬۰۰۰ دلار قرار داشت. چارلز ادواردز در ادامه توضیح داد:

با انتشار سیگنال‌های هش ریبون همیشه این سوال مطرح می‌شود که آیا شاخص مذکور می‌تواند رشد قیمت بیت کوین را پیش‌بینی کند یا خیر. این بحث‌ها در سال ۲۰۲۳ هم تکرار شده بود. در آن زمان قیمت بیت کوین در نزدیکی محدوده ۲۰٬۰۰۰ دلار قرار داشت. در هر صورت تاریخ نشان داده است که شاخص مذکور همچنان قدرت پیش‌بینی عجیبی دارد.

قیمت بیت ‌کوین چقدر رشد می‌کند؟

پس از ۳ ماه از نوسان قیمت بیت کوین در یک رنج محدود، همچنان سیگنال‌های متعددی از اندیکاتورهای آنچین صادر می‌شود. برخی از تحلیلگران از فاز انباشت مجدد پس از هاوینگ سخن گفته‌اند که معمولاً به رشد قیمت BTC کمک می‌کند. چارلز ادواردز معتقد است که به صورت کلی شرایط ژئوپلوتیک و اقتصاد کلان نیز به سود ارزهای دیجیتال هستند. وی خاطرنشان کرد:

به ماه‌های تابستان نزدیک می‌شویم. این فصل معمولاً فصل آرامی از نظر اقتصادی است. از این رو ممکن است برای شروع یک روند صعودی به زمان بیشتری نیاز داشته باشیم. با این حال داده‌های موجود نشان می‌دهد که این اتفاق چندان دور از ذهن نیست.

نمودار ماهانه قیمت بیت کویننمودار ماهانه قیمت بیت کوین
نمودار ماهانه قیمت بیت کوین

شایان ذکر است که داده‌های مربوط به فرصت‌های شغلی آمریکا نشان داده‌اند اقتصاد این کشور تا حدودی قدرت خود را از دست داده‌ است. تحلیلگران باور دارند که اگر شاخص‌های تورمی مثل شاخص CPI کمی کاهش یابند، فدرال رزرو می‌تواند فرآیند کاهش نرخ بهره را شروع کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تعداد بیت کوین‌های هولدشده یا گم‌شده به ۷.۷ میلیون واحد رسید
الماس تراشکاری

Check Also

ثبت کیف پول غیرحضانتی برای برداشت کتیزن آغاز شد

بازی کتیزن دقایقی پیش اعلام کرد که امکان دریافت CATI به کیف پول غیر حضانتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner