فیلترهای سرامیکی ریخته گری

بررسی ۳ عامل مهم که جلوی رشد بیت کوین را گرفته است

بیت کوین در روز قبل تلاش کرد خود را به مقاومت ۷۲٬۰۰۰ دلار برساند اما به نظر می‌رسد ۳ عامل مهم جلوی رشد آن را گرفته‌ است.

فهرست عناوین

خلاصه خبر

  • به نظر می‌رسد رشد بازار سهام آمریکا و مشکلات قانونی و نظارتی این کشور جلوی رشد بیت کوین را گرفته‌ است.
  • علاوه بر این مشکلات اقتصادی آمریکا هم در این مسئله موثر بوده است.

به گزارش کوین تلگراف، بیت کوین
BTC


از ۲ تا ۵ ژوئن (۱۳ تا ۱۶ خرداد) با رشدی ۵.۹ درصدی مواجه شد و به محدوده ۷۱٬۷۴۶ دلار رسید. در این مدت ETFهای اسپات بیت کوین حدود ۱ میلیارد دلار سرمایه جدید به خود جذب کردند. با این حال به نظر می‌رسد ۳ عامل مهم باعث شده‌ است BTC نتواند از مقاومت ۷۲٬۰۰۰ دلار عبور کند.

۱. مشکلات قانونی و نظارتی

مت هوگان (Matt Hougan)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت بیت‌وایز (Bitwise)، باور دارد که عدم قطعیت نظارتی باعث شده است تا مشاوران مالی نتوانند روی بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. با این حال او تاکید کرده که آمریکا اخیراً قدم‌های نظارتی خوبی برداشته است.

طبق گفته‌های هوگان، تایید ETFهای اسپات اتریوم توسط کمیسیون بورس آمریکا (SEC) نشان می‌‌دهد که قانونگذاران این کشور تصمیم‌ گرفته‌اند کم‌تر علیه بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین عمل کنند. علاوه بر این در هفته قبل نمایندگان آمریکا تلاش کردند قطعنامه‌ای را لغو کنند که نظارت SEC بر بازار ارزهای دیجیتال را تقویت می‌کرد. هوگان باور دارد که این مسئله نشان می‌دهد قانونگذاران آمریکایی دیگر نسبت به بازار ارزهای دیجیتال گارد ندارند. با این حال جو بایدن (Joe Biden)، رییس جمهور آمریکا، با وتو کردن این لغو نشان داد که بازار ارزهای دیجیتال هنوز راه زیادی در پیش دارد.

۲. مشکلات اقتصادی

مشکلات اقتصادی جهان و کشور آمریکا همچنان ادامه دارد. گزارش‌های منتشرشده در روز قبل نشان داد که ۶۴ بانک آمریکایی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در آستانه ورشکستگی قرار داشتند. 

بعضی از تحلیلگران باور دارند چنین شرایطی فدرال رزرو را به سمت چاپ پول بیشتر سوق می‌دهد و به رشد بیت کوین کمک می‌کند. برای مثال آرتور هیز (Arthur Hayes)، بنیانگذار صرافی بیت‌مکس (BitMEX)، باور دارد که رشد ۴۳ درصدی بیت کوین در مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱) به خاطر سقوط بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley) و سیلورگیت (Silvergate) به وجود آمده‌ بود.

حتی اگر این نظریه درست هم باشد، احتمال اینکه قیمت بیت کوین در ابتدا کاهش یابد؛ زیاد است. این اتفاق برای بازار سهام و اوراق قرضه هم رخ می‌دهد. در مارس ۲۰۲۳ هم قیمت بیت کوین در واکنش به اخبار بانک‌های مذکور ابتدا تا محدوده ۱۹٬۵۵۹ دلار کاهش یافته‌ بود. این محدوده کف دو ماهه BTC محسوب می‌شد. 

در نتیجه سرمایه‌گذاران بهتر است خود را برای هر سناریویی آماده‌ کنند. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که روند سال ۲۰۲۳ تکرار شود چون در آن زمان ETFهای اسپات بیت کوین هنوز راه‌اندازی نشده بودند.

۳. موفقیت بازار سهام آمریکا ذاتاً به نفع بیت کوین نیست

در روز قبل سهام‌ شرکت‌های بخش فناوری از جمله انویدیا (NVDA) عملکرد بسیار خوبی داشتند. این امر باعث شد شاخص «S&P 500» به اوج جدید ۵٬۳۴۲ برسد. تحلیلگران پلتفرم CNBC هم اعلام کردند که نرخ بهره آمریکا احتمالاً ۲ بار در سال ۲۰۲۴ کاهش می‌یابد و شرایط نسبتاً خوبی برای بازار سهام ایجاد می‌کند.

هرچند که سرمایه‌گذاران بازار سهام و بازار ارزهای دیجیتال اهداف متفاوتی دارند، اما واقعیت این است که عملکرد خوب بازار سهام انگیزه سرمایه‌گذاران خرد برای فعالیت در بازارهای جایگزین را کاهش می‌دهد. 

البته تمام این مسائل باز هم باعث نمی‌شود که بیت کوین در سال ۲۰۲۴ به رکورد جدیدی نرسید. مسئله این است که تا وقتی سرمایه‌گذاران در بازارهای دیگر فعال هستند و به درآمد خوبی می‌رسند، بیت کوین قدرت کافی برای عبور از مقاومت ۷۱٬۰۰۰ دلار نخواهد داشت.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  بازار گوجه‌فرنگی طی ۱۰ روز آینده متعادل می‌شود-تایمز
الماس تراشکاری

Check Also

کد مورس همستر کامبت امروز ۳۰ شهریور + آموزش وارد کردن

فهرست عناوین Toggle کد مورس همستر ۳۰ شهریور کد مورس جدید همستر کامبت رأس ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner