فیلترهای سرامیکی ریخته گری

بررسی ۱۳ هزار استعلام فرم (ج) شهروندان قمی در سال ۱۴۰۰

ایسنا/قم معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم از بررسی حدود ۱۳ هزار استعلام فرم (ج) در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم قاضیان به تشریح نحوه بررسی وضعیت فرم (ج) در یک سال اخیر در این اداره کل پرداخت.  

وی توضیح داد: فرم ج ناظر بر حق شهروندی هر یک از خانواده‌ها است که به واسطه آن می‌توانند از وام‌های بانکی و طرح‌های دولتی مسکن مانند مسکن مهر و مسکن ملی یا زمین دولتی بهره‌مند گردند.  

قاضیان خاطرنشان کرد: با شروع فرآیند ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای حوزه استحفاظی، حجم وسیعی از بند (ج) ثبت‌نام‌شدگان برنامه اقدام ملی مسکن که به موضوع استفاده نکردن از تسهیلات دولتی برای خرید و یا ساخت مسکن اشاره دارد از سوی همکاران در حوزه املاک و حقوقی برای تکمیل مدارک متقاضیان رصد و پایش شد.  

وی در خصوص سازوکار این استعلام گفت: هر شخص برای دریافت وام مسکن یا استفاده از تسهیلات دولتی مثل مسکن مهر یا طرح اقدام ملی مسکن در تکمیل مدارک با موضوع استعلام فرم (ج) مواجه خواهد شد.  

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  انگیزه عاملان قتل مجید عبدالباقی اعلام شد

به گفته معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم استعلام فرم (ج) فقط در خصوص دریافت تسهیلات دولتی است که اگر جواب استعلام شخص درخواست کننده مثبت باشد اصطلاحاً فرم (ج) سبز و در صورتی که جواب استعلام منفی باشد فرم (ج) قرمز خواهد بود.  

قاضیان افزود: در مالکیت ملکی شخصی یا ثبتی ممکن است فقط یکی از زوجین دارای سابقه ملکی باشد اما در استعلام فرم ج علاوه بر شخص متقاضی، همسر متقاضی هم نباید از هیچ یک از تسهیلات خرید مسکن (وام های سیستم بانکی و طرح های دولتی تامین مسکن) استفاده کرده باشد.  

وی اظهار کرد: بر این اساس بانک زمین اداره کل راه و شهرسازی استان قم در یک سال گذشته ۱۳ هزار مورد فرم (ج) اقشار ویژه، مسکن یکم و اقدام ملی را بررسی نموده است.  

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: صدور فرم (ج)، لغو سابقه آن، مجاز نمودن سابقه فرم جیم و اصلاح سابقه آن بخشی از خدماتی است که در حوزه معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم در حال انجام است.    

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  بارندگی در گیلان از یکشنبه تا سه شنبه شدید خواهد بود

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner