فیلترهای سرامیکی ریخته گری

آیا امیدی به رشد بیشتر بیت کوین هست؟

معامله‌گران با سقوط اخیر قیمت بیت کوین به خرید آن ادامه دادند. با این حال آن‌ها در تلاش هستند بدانند که حرکت صعودی بیت کوین تا کجا ادامه دارد.

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

  • مایکل ون دپوپه معتقد است اگر بیت کوین بالای سطح ۵۷٬۵۰۰ دلار باقی بماند، می‌تواند تا ۳ ماه دیگر به یک ATH جدید دست پیدا کند.
  • پیتر برنت از احتمال ۵۰ درصدی ریزش قیمت بیت کوین تا پایین محدوده ۴۰٬۰۰۰ دلار خبر داده است.

به گزارش کوین تلگراف، در نمودار روزانه قیمت بیت کوین

BTC:


یک الگوی V شکل نمایان شده است. پیدایش این الگو باعث شده است تا تحلیلگران اعلام کنند بیت کوین با یک روند صعودی پیوسته می‌تواند یک اوج تاریخی (ATH) جدید ثبت کند.

مایکل ون دپوپه (Michaël van de Poppe)، تحلیلگر مشهور بازار ارز دیجیتال و بنیان‌گذار پلتفرم MNTrading، در ۹ اوت (۱۹ مرداد) عنوان کرد:

بیت کوین یک ریکاوری V شکل را آغاز کرده است. اصلاح و سقوط بازار به دلیل فشار فروش شرکت جامپ تریدینگ با زمان شیوع ویروس کرونا قابل مقایسه است. این یک رویداد «قوی سیاه» محسوب می‌شود.

او قبل از ردش دوباره بیت کوین، در ۵ اوت (۱۵ مرداد) اعلام کرده بود که محدوده ۴۹٬۵۷۷ دلار احتمالاً کف بیت کوین است. الگوی V یک ساختار صعودی است و زمانی شکل می‌گیرد که قیمت BTC پس از یک ریزش سنگین به سرعت به سطوح قبلی برگردد. این الگو زمانی تکمیل می‌شود که قیمت BTC به مقاومت بالای این الگو که به آن خط گردن گفته‌ می‌شود، برسد.

تشکیل الگو V در نمودار روزانه بیت کوینتشکیل الگو V در نمودار روزانه بیت کوین
تشکیل الگو V در نمودار روزانه بیت کوین

به نظر می‌رسد که بیت کوین نیز در یک مسیر مشابه قرار گرفته‌ است. در زمان نگارش این تحلیل بیت کوین به قیمت ۶۰٬۴۳۰ دلار رسیده‌ بود که حدود ۱۵ درصد از خط گردن این الگو فاصله دارد.

ون دپوپه معتقد است برای آنکه معامله‌گران بتوانند این حرکت صعودی را حفظ کنند، باید از سطح ۵۷٬۵۰۰ دلار دفاع کنند. او توضیح داد:

به نظر من اگر بیت کوین بتواند بالای سطح ۵۷٬۵۰۰ دلار بماند، ما تا سپتامبر یا اکتبر (شهریور یا مهر ماه) می‌توانیم به یک اوج تاریخی بی‌سابقه جدید دست پیدا کنیم.

نمودار روزانه قیمت بیت کویننمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

با این حال تمام تحلیلگران نظر یکسانی ندارند. برخی معتقدند که بیت کوین قبل از ثبت یک ATH جدید، باید مسیر نزولی بیشتری را طی کند. پیتر برنت (Peter Brandt)، تحلیلگر کهنه‌کار بازارهای مالی، در ۹ اوت (۱۹ مرداد) عنوان کرد:

من معتقدم هنوز ۵۰ درصد احتمال دارد که بیت کوین قبل از آنکه بخش دوم حرکت صعودی پس از هاوینگ خود را شروع کند، به قیمت‌های زیر ۴۰٬۰۰۰ دلار برسد.

پیش‌بینی پیتر برنت از قیمت بیت کوینپیش‌بینی پیتر برنت از قیمت بیت کوین
پیش‌بینی پیتر برنت از قیمت بیت کوین

مقاومت ۶۲٬۰۰۰ دلاری بیت کوین

داده‌های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین قبل از بازگشت به سطح ۶۰٬۴۳۱ دلار، تا سطح ۶۲٬۷۱۹ دلار رشد کرده بود. این سطح محل تلاقی دو میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه و ۱۰۰ روزه است. بیت کوین برای آنکه در دام تقاطع مرگ نیفتد، باید بتواند این سطح مقاومتی را به حمایت تبدیل کند.

افزایش فشار فروش در سطح ۶۲٬۰۰۰ دلار، این سطح به مقاومت کلیدی بیت کوین تبدیل کرده است. شاخص IOMAP سایت اینتودبلاک هم نشان می‌دهد که بیت کوین در مسیر صعودی خود با مقاومت قوی‌تری نسبت به حمایت خود روبه‌رو است. این شاخص میزان بیت کوین‌های خریداری‌شده در محدوده‌های قیمتی مختلف را نشان می‌دهد.

مقاومت ۶۲٬۹۰۰ دلاری بیت کوین در محدوده قیمتی ۶۲٬۷۸۵ دلار تا ۶۳٬۵۹۸ دلار قرار دارد. در این محدوده نزدیک به ۷۶۳٬۸۰۰ بیت کوین توسط ۱.۶۴ میلیون آدرس خریداری شده‌ است.

نمودار شاخص IOMAP بیت کویننمودار شاخص IOMAP بیت کوین
نمودار شاخص IOMAP بیت کوین

علاوه بر این داده‌های سایت کوین‌گلس نیز نشان می‌دهد سفارش‌های فروش (Ask) زیادی در این سطح ثبت شده‌ و اهمیت این مقاومت را تقویت کرده است.

نمودار نقدینگی بیت کویننمودار نقدینگی بیت کوین
نمودار نقدینگی بیت کوین

نمودار نقدینگی بالا هم نشان می‌دهد که حدود ۴۶.۶۳ میلیون دلار سفارش فروش در محدوده قیمت اسپات فعلی و سطح ۶۲٬۰۰۰ دلار ثبت شده‌ و مقاومت ذکرشده‌ را تقویت کرده است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تمدید مهلت ارائه اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۰ تا ۲۴فروردین
الماس تراشکاری

Check Also

کلید همستر کامبت امروز ۳۰ شهریور + ویدئو آموزش مینی گیم

فهرست عناوین Toggle کلید مینی گیم ۳۰ شهریور همستر کامبت کلید جدید همستر کامبت رأس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner