فیلترهای سرامیکی ریخته گری

۲۰ غذای سنتی آذربایجان غربی ثبت ملی شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز


به گزارش خبرنگار مهر، رضا حیدری عصر یکشنبه در آئین اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی، اظهار کرد: سومین جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های آذربایجان شرقی، لرستان، تهران، قم، مرکزی، خوزستان، کرمانشاه، اردبیل و … و دو کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان برگزار شد و در حاشیه آن نیز کارگاه آموزشی و مسابقه غذا هم اجرا شد.

رضا حیدری اضافه کرد: در تلاش هستیم غذاهای سنتی را در فهرست ملی ثبت کنیم و تاکنون ۲۰ غذای سنتی استان به ثبت رسیده و برای ثبت غذاهای سنتی و بومی که توسط مردم معرفی می‌شود نیز آمادگی داریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان اظهار کرد: دوره بعدی جشنواره پرشورتر و با حضور شرکت‌کنندگانی از همه استان‌های کشور و تعداد بیشتری از کشورهای خارجی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در عصر تکثر رسانه‌ها، ما با یک انحصار رسانه‌ای مواجه هستیم چرا که فضای موجود جامعه جهانی به طوری طراحی شده که قدرت تفکر را از انسان گرفته و به دلیل بمباران اطلاعاتی که روزانه انجام می‌شود انسان‌ها فرصت لحظه‌ای تأمل و اندیشه را ندارند و برای این منظور بازگشت به هویت و سنت و رسوم در این عصر امری ضروری است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی این فرصت را فراهم می‌کند و با شناساندن این سنت‌ها به نسل جدید فرصت تعامل و هم‌اندیشی ایجاد می‌شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  آغاز تعریض مسیر گردشگری سداکباتان و چشین و ابرو - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

صفری با اشاره به اینکه برای نخستین بار هتل‌ها و مراکز اقامتی شهرهای ارومیه، مهاباد، خوی، پیرانشهر و سردشت در شهریورماه امسال پر شدند، بیان کرد: در بررسی‌های انجام شده، آذربایجان‌غربی رتبه ششم کشور در جذب مسافر را به خود اختصاص داد که نشان می‌دهد این استان در آستانه جهش در حوزه گردشگری قرار دارد.

غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه هم در این مراسم با قدردانی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در برگزاری این جشنواره گفت: آذربایجان غربی با همسایگی با سه کشور خارجی و برخورداری از آثار تاریخی و گردشگری زیبا ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد.

در پایان این جشنواره سیما حسین‌زاده از ارومیه، محسن عین‌اللهی از غرفه مشگین‌شهر، لعیا بابایی از ارومیه غرفه سیاه‌چادر بی‌بی‌گل، رشیده محمدی از غرفه زنجان، زهرا باحجب قاسمی از غرفه سیاه‌چادر نقده، قادر اکبری از غرفه قم در بخش نمایشگاه به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

در بخش جشنواره و مسابقه غذا نیز خانم شوکتی از ارومیه، آقای رهبری از مشهد و علی کریمی و وجیهه نظری از ارومیه به‌ترتیب نفرات اول و سوم شدند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  توسعه همدان نیازمند همدلی و عزم جدی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

ضوابط فنی مجتمع‌های گردشگری در مسیر تدوین – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری گفت: با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان