فیلترهای سرامیکی ریخته گری

بیس چیست؟ آموزش شرکت در ایردراپ شبکه Base

بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال معتقدند که سال ۲۰۲۴ طلوع یک بازار صعودی جدید است. این حس خوش‌بینی و افزایش شور و شوق صرفاً یک نوسان در بازار نیست، بلکه نشان‌دهنده این است که صنعت کریپتو و بلاک چین موفق شده اعتبار و محبوبیت بیشتری در میان عموم مردم پیدا کند. این افزایش محبوبیت در افزایش تلاش مردم برای پیدا کردن و شرکت در ایردراپ‌های جدید کاملاً نمایان است. در این میان، یکی از مشهورترین ایردراپ‌ها که اعضای جامعه کریپتو مدت‌ها است مشتاقانه منتظر آن بودند، ایردراپ بیس است.

در حال حاضر پروژه‌های جدید و جاه‌طلب بسیاری در حال ظهور هستند که هر کدام ایده‌های تازه، تکنولوژی پیشگامانه و جوامع جدیدی را با هدف ایجاد تغییر و تحول در صنعت بلاک چین به ارمغان می‌آورند. با همه این‌ها، به جرات می‌توان گفت که کوین بیس (Coinbase) و پروژه بیس (Base) در آن یکی از مهم‌ترین پیشگامان در موج این پروژه‌های جدید است. صرافی کوین بیس یک صرافی متمرکز است که خرید، فروش و مدیریت ارزهای دیجیتال را برای کاربران تسهیل می‌کند، اما با راه‌اندازی پروژه و ایردراپ بیس قصد دارد نفوذ و قابلیت‌های خود را به بخش‌های دیگر این صنعت نیز گسترش دهد.

فهرست عناوین

بیس چیست؟

بیس (Base) یک راهکار لایه ۲ برای بلاک چین اتریوم است، به این معنی که برای کاهش ترافیک بلاک چین اتریوم و تسهیل تراکنش‌های مقرون به صرفه ایجاد شده است. بلاک چین بیس توسط صرافی کوین بیس و با همکاری یک بلاک چین لایه ۲ دیگر به نام آپتیمیزم ساخته شد. بیس از زمان ساخت خود تبدیل به دروازه‌ای برای ورود میلیون‌ها کاربر صرافی کوین بیس به صنعت دیفای (DeFi) یا امور مالی غیرمتمرکز شده است.


ثبت نام سریع در نوبیتکسثبت نام سریع در نوبیتکس

همچنین بلاک چین بیس تبدیل به بخشی از نوآوری سوپرچین در آپتیمیزم شده است. سوپرچین (Superchain Optimism) شبکه‌ای از زنجیره‌ها و بلاک چین‌هایی است که با استفاده از تکنولوژی OP Stack که کد منبع آپتیمیزم است ساخته شده‌اند. از آنجایی که این زنجیره‌ها با یک کد منبع ساخته شده‌اند، با یکدیگر قابلیت تعامل دارند، لایه‌های ارتباطی و امنیتی یکسانی را به اشتراک می‌گذارند و برای ارتباط با یکدیگر نیاز به پل زدن یا عوض کردن شبکه ندارند. همچنین بلاک چین بیس از لایه امنیتی اتریوم استفاده می‌کند که قدرت بالایی دارد و وعده کارمزدهای کمتری را نیز می‌دهد. طبق آمار میانگین ۹۰ روزه، کارمزدهای بیس می‌تواند ۱۰ برابر کمتر از شبکه اصلی اتریوم باشد.

ایردراپ بیس

اکنون که بلاک چین بیس فعال است و راه‌اندازی مین‌نت آن بدون هیچ مشکلی انجام شد، بحث‌هایی در مورد احتمال انتشار ایردراپ بیس توسط این پروژه مطرح شده است. البته احتمال ایردراپ Base پایین به نظر می‌رسد و جسی پولاک، خالق Base، می‌گوید که هیچ برنامه‌ای برای راه‌اندازی یک توکن برای بیس ندارند. با این وجود، بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال معتقدند که زنجیره بیس در آینده توکن خود را راه‌اندازی خواهد کرد و از همین حالا در حال آماده‌سازی برای دریافت ایردراپ بیس هستند.

توجه داشته باشید که انجام اقدامات زیر تضمینی برای دریافت ایردراپ بیس نیست، زیرا بیس در کانال‌های رسمی خود اعلام کرده که در حال حاضر قصد ندارند یک توکن جدید برای شبکه راه‌اندازی کنند و حرفی از ایجاد یک ایردراپ نزده است.

آموزش شرکت در ایردراپ بیس

ایردراپ بیس هنوز به صورت رسمی اعلام نشده و تیم بیس در رسانه‌های اجتماعی گفته که در حال حاضر قصد راه‌اندازی توکن بیس را ندارد. با این حال، این دقیقاً یک فرصت برای کاربران فعال است که بتوانند از همین حالا تعامل و مشارکت خود در شبکه بیس را آغاز کرده تا زمانی که بیس توکن خود را راه‌اندازی کرد، شانس بهتری برای دریافت ایردراپ بیس داشته باشند.

با طی کردن مراحل زیر می‌توانید با شبکه بیس تعامل داشته باشید و در نتیجه شانس خود برای دریافت ایردراپ بیس در آینده را بالا ببرید.

اضافه کردن بلاک چین بیس به کیف پول متامسک

پیش از اینکه مراحل زیر را انجام دهید تا شانس بیشتری در دریافت ایردراپ بیس داشته باشد، بهتر است ابتدا بلاک چین و شبکه بیس را به کیف پول متامسک خود اضافه کنید.

کیف پول متامسک در حال حاضر بهترین کیف پول برای تعامل با بلاک چین بیس است. این کیف پول غیرمتمرکز از توکن‌های ساخته شده روی بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌کند و امنیت بالایی نیز دارد.

برای اضافه کردن شبکه بیس به کیف پول متامسک، گام‌های زیر را طی کنید:

گام اول: وارد کیف پول متامسک خود شوید و مطابق تصویر، گزینه «Ethereum Main Network» که در بالای صفحه قرار دارد را انتخاب کنید.

آموزش تصویری ایردراپ بیسآموزش تصویری ایردراپ بیس

گام دوم: در صفحه‌ای که باز شده، شبکه‌هایی که شما به کیف پول متامسک خود اضافه کردید نشان داده می‌شود. اکنون در پایین صفحه روی گزینه «Add Network» کلیک کنید.

آموزش تصویری ایردراپ بیسآموزش تصویری ایردراپ بیس
Screenshot

گام سوم: از بین شبکه‌های موجود، شبکه «Base» را انتخاب کنید.

آموزش تصویری ایردراپ بیسآموزش تصویری ایردراپ بیس
Screenshot

گام چهارم: در اینجا هشدار متامسک به شما می‌گوید که متامسک بلاک چین‌های سفارشی را تایید نمی‌کند و تنها شبکه‌هایی که به آنها اعتماد دارید را اضافه کنید. از آنجایی که بیس مهم‌ترین پروژه صرافی کوین بیس است و قابل اعتماد است، روی گزینه «Confirm» کلیک کنید.

آموزش تصویری ایردراپ بیسآموزش تصویری ایردراپ بیس
Screenshot

گام پنجم: اکنون اگر می‌خواهید شبکه بیس را به عنوان شبکه پیش‌فرض خود انتخاب کنید روی گزینه «Switch to network» بزنید و اگر نه، گزینه «Close» را انتخاب کنید.

آموزش تصویری ایردراپ بیسآموزش تصویری ایردراپ بیس
Screenshot

گام ششم: شبکه بیس به کیف پول متامسک شما اضافه شده و هر زمان که بخواهید می‌توانید روی نوار بالا کلیک کرده و مانند تصویر آن را انتخاب کنید. همچنین هر زمان که لازم شد می‌توانید شبکه پیش فرض خود را به شبکه اصلی اتریوم یا دیگر شبکه‌ها تغییر دهید.

آموزش تصویری ایردراپ بیسآموزش تصویری ایردراپ بیس
Screenshot

تعامل با بیس از طریق واریز و تراکنش در آن: استفاده از پل یا بریج

گام اول: به صفحه رسمی بریج بیس با آدرس bridge.base.org بروید.

گام دوم: مطابق تصویر زیر می‌بینید که در حال حاضر شبکه رسمی بیس دو پل یا بریج برای اتصال بلاک چین اتریوم و بیس (و دیگر بلاک چین‌ها به یکدیگر) راه‌اندازی کرده است. شما باید کیف پول خود را به یکی از این بریج‌ها وصل کرده و سپس دارایی‌های خود را از بلاک چین اتریوم به بلاک چین بیس منتقل کنید.

آموزش تصویری ایردراپ بیسآموزش تصویری ایردراپ بیس

گام سوم: بریج اول Brid.gg نام دارد. اگر می‌خواهید از این بریج استفاده کنید، مطابق تصویر زیر روی گزینه اتصال کیف پول یا Connect Wallet کلیک کنید.

آموزش تصویری ایردراپ بیسآموزش تصویری ایردراپ بیس

بریج دوم Superbridge نام دارد. اگر می‌خواهید از این بریج استفاده کنید، مطابق تصویر زیر روی گزینه اتصال کیف پول یا Connect Wallet کلیک کنید. استفاده از هر کدام از این بریج‌ها فرقی ندارد و هر دو بریج رسمی و ارائه شده توسط خود شبکه بیس هستند.

آموزش تصویری ایردراپ بیسآموزش تصویری ایردراپ بیس

گام چهارم: کیف پول متامسک را برای اتصال انتخاب کنید. از آنجایی که متامسک برای ارز دیجیتال اتریوم و دیگر توکن‌هایی که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده‌اند طراحی شده و امنیت بالایی دارد، بهترین گزینه برای اتصال به زنجیره بیس است.

گام پنجم: مانند تصویر زیر، مقدار ارز دیجیتال اتریوم (ETH) که می‌خواهید به بیس منتقل کنید را انتخاب کنید. دقت کنید که تراکنش شما باید از بلاک چین انتخابی شما (مثلاً اتریوم) به بلاک چین بیس باشد.

آموزش تصویری ایردراپ بیسآموزش تصویری ایردراپ بیس

همچنین می‌توانید از بریج‌های دیگری نیز برای تعامل با شبکه بیس و واریز به آن استفاده کنید. برای این کار مطابق مراحل قبل، باید کیف پول خود را به یکی از بریج‌ها متصل کرده و سپس از بلاک چین‌های مختلف به بلاک چین بیس واریز کنید. بریج‌های زیر چند مثال خوب برای این کار هستند:

دقت داشته باشید که شبکه بیس اعلام کرده هنوز برنامه‌ای برای انتشار توکن خود و ایردراپ بیس ندارد و نوبیتکس هیچ توصیه‌ای برای واریز ارز دیجیتال به بیس نمی‌کند. کاربران به این دلیل با استفاده از این روش‌ها با شبکه بیس تعامل می‌کنند که شاید در آینده شانس آنها برای دریافت ایردراپ احتمالی بیس را بالا ببرد.

تعامل با بیس از طریق NFTهای آن

در تابستان ۲۰۲۴، شبکه بیس یک رویداد و پلتفرم به نام آنچین سامر (Onchain Summer) راه‌اندازی کرد. هدف این کمپین تابستانه این بود که توجه کاربران بیشتری را به سوی بلاک چین بیس جلب کند.

آنچین سامر پلتفرمی برای مینت کردن ان‌اف‌تی‌ها (NFT) و آثار دیجیتال منحصربفرد مختلف است و در طول تابستان به کاربرانی که با آن تعامل داشتند ان‌اف‌تی رایگان و امتیازهایی هدیه می‌داد.

از آنجایی که آنچین سامر یک پلتفرم محبوب و مرتبط با شبکه بیس است، تعامل با آن می‌تواند شانس شما را برای دریافت ایردراپ بیس بیشتر کند. برای پیوستن به پلتفرم آنچین سامر در بیس و تعامل با آن، مراحل زیر را طی کنید:

گام اول: به وبسایت آنچین سامر با آدرس wallet.coinbase.com بروید.

گام دوم: در بالای صفحه سمت راست روی گزینه «Connect» بزنید تا کیف پول خود را متصل کنید.

گام سوم: مطابق تصویر می‌بینید که راه‌های مختلفی برای اتصال کیف پول به آنچین سامر وجود دارد. در اینجا ما از کیف پول متامسک استفاده می‌کنیم چون یک کیف پول امن و غیرمتمرکز است و استفاده از آن برای ایرانیان هیچ مانعی ندارد.

آموزش تصویری ایردراپ بیسآموزش تصویری ایردراپ بیس

گام چهارم: پس از انتخاب متامسک، اگر افزونه کروم متامسک را از قبل نصب کرده باشید، پیامی ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد کوین بیس قصد دارد به کیف پول شما متصل شود. در این مرحله روی گزینه «Next» کلیک کنید.

نکته: اگر هنوز متامسک را در مرورگر خود نصب نکردید، به راهنمای نصب افزونه متامسک در کروم رجوع کنید.

آموزش تصویری ایردراپ بیسآموزش تصویری ایردراپ بیس

گام پنجم: سپس کوین بیس از شما اجازه می‌خواهد که آدرس والت شما، موجودی آن و فعالیت آن را ببیند. در اینجا روی گزینه «Confirm» کلیک کنید.

آموزش تصویری ایردراپ بیسآموزش تصویری ایردراپ بیس

گام ششم: اکنون کیف پول شما به پلتفرم متصل شده است. کسانی که در رویداد تابستانی آنچین سامر فعال بودند می‌توانند با امتیازهایی که دریافت کردند ان‌اف‌تی بخرند. در غیر این صورت می‌تواند با شارژ کیف پول خود در این پلتفرم NFT بخرید و با پلتفرم در تعامل باشید.

همچنین می‌توانید در بازار ان‌اف‌تی زورا (Zora) با دارایی‌های دیجیتال و منحصربفرد شبکه بیس در تعامل باشید. در زورا می‌توانید کیف پول خود را به پلتفرم متصل کرده و سپس NFTهای شبکه بیس را پیدا کرده و آنها را خرید و فروش یا مینت کنید.

بازارهای ان‌اف‌تی زیادی وجود دارند که در آنها می‌توانید با NFTهای شبکه بیس در تعامل باشید. هرچه از طریق این بازارها، بریج‌ها یا صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) با آدرس‌های قرارداد هوشمند بیشتری از بیس در تعامل باشید، در آینده شانس شما برای دریافت ایردراپ احتمالی بیس بالاتر می‌رود.

جمع‌بندی

بیس (Base) یک بلاک چین لایه ۲ محصول شرکت و صرافی معروف کوین بیس است که برای کاهش ترافیک تراکنش‌های بلاک چین اتریوم و انجام تراکنش‌های مقرون به صرفه‌تر طراحی شده است.

شبکه بیس در حال حاضر توکن مخصوص خود را ندارد و در کانال‌های رسمی خود نیز اعلام کرده که هنوز قصد راه‌اندازی توکن بیس را ندارد. با این حال، بسیاری از کاربران شروع به فعالیت و تعامل با بیس کرده‌اند تا در زمان انتشار توکن و ایردراپ بیس، شانس بیشتری برای دریافت ایردراپ آن داشته باشند.

همیشه برای دریافت ایردراپ‌ها در بازار ارزهای دیجیتال، کاربران باید فعالیت‌هایی در شبکه مربوطه داشته باشند؛ مثلاً رسانه‌های اجتماعی آن را دنبال کنند، شروع به واریز و تبادلات مالی در آن شبکه کنند یا ان‌اف‌تی‌های ساخته شده روی آن شبکه را مینت کنند.

کاربران نیز برای دریافت ایردراپ احتمالی بیس در آینده، شروع به همین تعاملات کرده‌اند. آنها با استفاده از بریج‌های رسمی یا غیررسمی به شبکه بیس ارز دیجیتال واریز می‌کنند، NFTهای آن را در بازارهای مختلف خرید و فروش یا مینت می‌کنند و به هر گونه‌ای سعی می‌کنند که با آدرس قرارداد هوشمند بیس تعامل داشته باشند.

با اینکه تیم بیس اعلام کرده برنامه‌ای برای ساخت و انتشار توکن بیس ندارد، بسیاری معتقدند که دیر یا زود شبکه بیس توکن خود را منتشر می‌کند و از اکنون در حال آماده‌سازی برای آن هستند تا واجد شرایط دریافت ایردراپ بیس شوند.

پرسش‌های متداول

بیس و ایردراپ آن چیست؟

بیس یک راهکار لایه ۲ برای بلاک چین اتریوم است که توسط صرافی معروف کوین بیس ساخته شده است. بلاک چین بیس هنوز توکن اختصاصی خود را منتشر نکرده و بسیاری منتظر رویداد ایردراپ توکن بیس در آینده هستند.

تاریخ اتمام ایردراپ و اسنپ شات بیس چه زمانی است؟

تیم بیس در کانال‌ها و رسانه‌های اجتماعی خود اعلام کرده که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای انتشار توکن بیس ندارد. به همین دلیل تاریخ آغاز و پایان ایردراپ و اسنپ شات بیس مشخص نیست. برای اطلاع از اخبار ایردراپ احتمالی بیس باید شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های رسمی آن را دنبال کنید.

تاریخ توزیع ایردراپ بیس چه زمانی است؟

از آنجایی که تیم بیس اعلام کرده هنوز برنامه‌ای برای انتشار و ایردراپ توکن بیس ندارد، نمی‌توان گفت تاریخ توزیع ایردراپ بیس چه زمانی است. برای اطلاع از اخبار ایردراپ احتمالی بیس بهتر است کانال‌های رسمی این شبکه را دنبال کنید.

قیمت بیس در زمان لیست شدن چقدر است؟

تیم بیس هنوز برنامه‌ای برای انتشار توکن بیس ندارد و نمی‌توان قیمت احتمالی آن را تخمین زد. با این حال، از آنجایی که بیس ساخته شرکت بزرگ و معتبر کوین بیس است، می‌توان گفت که در صورت انتشار توکن بیس این ارز دیجیتال ارز ارزشمندی خواهد بود.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  مالیات بر عایدی سرمایه چه زمانی اجرا می‌شود؟
الماس تراشکاری

Check Also

محدودیت‌های ترافیکی در محور‌های شمالی اعمال شد-تایمز

۱۷:۵۶ – ۰۲ آبان ۱۴۰۳ ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان