فیلترهای سرامیکی ریخته گری

لزوم تصویب قانون جامع، بازدارنده و تأثیرگذار برای مبارزه با موادمخدر

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر گفت: ضعف‌های زیادی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ملایر وجود دارد و می‌طلبد تا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، قانون جامع، بازدارنده و تأثیرگذاری را به تصویب برسانند.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان مشکلات به وجود آمده از توزیع موادمخدر در سطح شهرستان اظهار کرد: موادمخدر یکی از معضلات زندگی بشری در عرصه جهانی و تهدیدی برای زندگی است. به طور قطع دشمن برای کشوری که با شعار “اسلام” و “نه شرقی نه غربی” قیام کرده و ایستادگی خود را در دفاع مقدس نشان داده، جوانان آن را نشانه گرفته و به دنبال از پای درآوردن نسل جوان است چراکه می‌داند که قوام هر کشوری به جوانان آن است.

وی بیان کرد: مشکلات امروز جامعه ما مبارزه با خُرده فروشان موادمخدر است چراکه مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر در مرزها توسط نیروهای نظامی انجام می شود و در این راه شهدای زیادی نیز تقدیم شده است. متأسفانه لشکر قاچاقچیان خُرده فروش در محلات، زندگی مردم را به غارت برده و خاکستری کرده‌اند و لازم است تا با فروشندگان این مواد خانمانسوز مبارزه و برخوردهای جدی صورت گیرد. هر چند برخوردهایی هم صورت می‌گیرد اما به علت کم بودن نیروی مقابله کننده، این میزان برخوردها جوابگو نیست و لازم است تا تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  پوراحمد از همان ۳۰ سال قبل عاشق موضوعات جنایی بود

امام جمعه شهرستان ملایر با اشاره به جلسات مختلف پیرامون مبارزه با موادمخدر در سطح شهرستان خاطرنشان کرد: طی جلسه‌ای با فرمانده نیروی انتظامی ملایر عنوان شد که کم بودن نیرو یکی از مشکلات است اما از طرف دیگر ضعف قانونی در برخورد با خُرده فروشان موادمخدر نیز از دیگر معضلات است.

وی تصریح کرد: متأسفانه فروشندگان موادمخدر بعد از دستگیری با قرار وثیقه آزاد می‌شوند و همین امر باعث می‌شود تا برخوردها و جرائم بازدارنده نباشد و دوباره افراد به چرخه توزیع موادمخدر بازگردند که همین موضوع موجب کاهش انگیزه نیروی نظامی و انتظامی و دوچندان شدن خستگی کار می‌شود.

برقراری اظهار کرد: ضعف‌های زیادی در مبارزه با موادمخدر در کشور و شهرستان ملایر وجود دارد و می‌طلبد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، در صورت وجود ضعف‌های قانونی آنها را مدیریت کنند و قانونی جامع، بازدارنده و تاثیرگذار را به تصویب برسانند چراکه قانونی که بازدارنده نباشد همان بی قانونی است. البته از طریق مسئولان انتظامی و نظامی پیگیری‌هایی صورت گرفته و از فرماندار درخواست شده تا با تدابیر ویژه به موضوع خُرده فروشان در شهرستان پایان بدهند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  یک کشته و ۱۰ مصدوم به دنبال واژگونی اتوبوس در محور دلیجاناصفهان

وی در بخش دیگری با اشاره به راهکارهای رفع معضل خُرده فروشی و رهایی از اعتیاد، گفت: باید از نظر قانونی ضعف‌ها برطرف شود و هزینه فروش موادمخدر نیز در کشور و شهرستان افزایش یابد تا دسترسی مردم به موادمخدر کاهش پیدا کند.

امام جمعه ملایر در پایان مطرح کرد: موضوع دیگر رایگان شدن کمپ‌های ترک اعتیاد تحت نظر بهزیستی است تا افرادی که گرفتار این بلای خانمانسوز شده‌اند بتوانند با هزینه اندک از آن رهایی یابند.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner