رئیس بزرگترین خردهفروش موادغذایی اروپا گفت: مصرفکنندگان فرانسوی که از هزینهها آگاه هستند، ماهی را کنار میگذارند، گوشت ارزانتر میخرند و غذاهای ارگانیک را تهیه نمیکنند تا در خرید خود صرفهجویی کنند.
به گزارش ایسنا، الکساندر بومپارد، مدیر اجرایی کارفور گفت که بحثهای اقتصاددانان در مورد اینکه چه زمانی تورم به اوج میرسد بیهوده است و آنچه اهمیت دارد رویکرد جدید و ریشهدار مصرفکنندگان در خرید است.
افراد در این زمان به دنبال بهترین قیمت هستند و تنقلات کمتر تهیه و سعی میکنند در صورت امکان، خودشان آن را درست کنند.
بر اساس گزارش رویترز، تورم طی سال گذشته در اقتصادهای بزرگ به سطوح بی سابقهای افزایش یافته است که در ابتدا به دلیل فشار بر زنجیره تامین پس از کووید و اخیراً به دلیل افزایش ناگهانی قیمت انرژی پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه است.
فرانسه با محدودکردن قیمت گاز و برق و افزایش درآمد، با افزایش دستمزد برای کارمندان دولت و مستمری بگیران و یارانه برای فقرا، هزینه تورم بالا را از روی دوش مصرفکنندگان به شدت از سایر کشورهای منطقه یورو برداشته است. با این حال، چنین اقداماتی مصرفکنندگان را از تغییر عادات خرید خود باز نمیدارد.
انتهای پیام