فیلترهای سرامیکی ریخته گری

طرح پایلوت سبک‌سازی نفت فوق سنگین رونمایی شد

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از رونمایی از طرح پایلوت سبک سازی نفت فوق سنگین به عنوان یکی از طرح‌های فناورانه پژوهشگاه صنعت نفت به سفارش شرکت نفت و گاز اروندان برای اولین بار در صنعت نفت کشور خبر داد.

عبدالله عذاری اهوازی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه شرکت نفت و گاز اروندان یکی از بزرگترین میادین مشترک نفتی خاورمیانه را با کشور همسایه در اختیار دارد، اظهار کرد: افزایش تولید و استخراج نفت از میدان‌های مشترک نفتی از مهمترین سیاست‌های حائز اهمیت وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز اروندان است. 

وی افزود: باید با اتخاذ تصمیمات کارآمد و قابل اجرا شرایط را برای بهره‌برداری هرچه بهتر و بیشتر از این میادین فراهم کنیم. همچنین با توجه به تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورمان از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در داخل بیش از پیش استفاده کرده و بهینه‌سازی هزینه‌های تولید و بهره‌برداری سریعتر از میدان‏های نفتی مشترک و سایر میدان‌های حوزه غرب کارون را مدنظر قرار دهیم.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تبعات منفی شدن نتیجه یک معادله اقتصادی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان‌ها و شرکت‌های علمی و دانش بنیان صنعت نفت نعمتی بزرگ و بال‌های توانمند شرکت‌های نفتی هستند و این مجموعه‌ها می‌توانند با بررسی دقیق پژوهش‌ها و به نتیجه رساندن تحقیقات و با دستیابی به نتایج مطلوب، به افزایش تولید از میادین حوزه غرب کارون شرکت نفت و گاز اروندان کمک کنند. 

عذاری اهوازی با اشاره به اینکه افزایش استخراج نفت با کیفیت برای کشور امری ضروری و مهم است، عنوان کرد: برای حل مشکل نفت دارای API بالا از میدان نفتی آزادگان در سال ۱۳۹۹ یک پروژه پژوهشی سرمایه‌ای به مناقصه گذاشته شد و با انتخاب پژوهشگاه صنعت نفت، کار به این مجموعه سپرده شد.

وی افزود: تا قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم امورات به کندی پیش می‌رفت و کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت کار داشتیم اما پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و با اتخاذ تصمیمات مهم و حمایتی در شرکت نفت و گاز اروندان کارهای پژوهشی این طرح شتاب بیشتری به خود گرفته تا اینکه در شهریور سال جاری تلاش‌های شبانه‌روزی به نتیجه رسید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  سوخت موردنیاز مناطق سردسیر ذخیره‌سازی شده است

وی ادامه داد: اکنون با افتخار شاهد رونمایی از نمونه اولیه و آزمایشی در مقیاس کوچک خط تولید سبک سازی نفت فوق سنگین برای اولین بار در صنعت نفت توسط این شرکت با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت هستیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در پایان گفت: امیدواریم با انتخاب یک سرمایه گذار خوب این طرح پژوهشی هر چه سریعتر منجر به ساخت و استفاده میدانی شود تا نقش کلیدی این پروژه مهم که سبک سازی نفت کشور را به همراه خواهد داشت رقم بخورد و ما در شرکت نفت و گاز اروندان در این خصوص حمایت همه جانبه خود را برای پیشبرد اهداف عالی نظام که صرفه اقتصادی و تولید با کیفیت است اعلام می‌کنیم. 

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

تحلیل سولانا امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل سولانا نشان می‌دهد که فروشندگان این ارز دیجیتال همچنان قدرت خود را حفظ کرده‌اند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner