فیلترهای سرامیکی ریخته گری

مسکن اجاره‌ای کارگران مقطعی و موقتی خوب است

یک کارشناس حوزه کار، ایده ساخت مسکن اجاره ای برای کارگران را در کوتاه مدت موثر دانست اما گفت جامعه کارگری به مسکن نیاز دارد و کارگر ترجیح می‌دهد خودش صاحب خانه شود حتی اگر خانه کوچک باشد.

ناصر چمنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حل مشکل مسکن کارگران از طریق خانه‌های اجاره‌ای اظهار کرد: در بحث حل مشکل مسکن خانوارهای کارگری در سنوات گذشته طرح‌های متعددی مثل مسکن امید و مسکن کارگری ارائه شد و حتی تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت کار و راه و شهرسازی به امضا رسید. در ابتدا عنوان می‌شد که اگر این طرح‌ها به جریان بیفتد، کارگران خانه‌دار می‌شوند ولی هیچ کدام به نتیجه نرسید.

وی افزود: در بحث ساخت مسکن معتقدم که دولتها هیچگاه موفق نبودند چون موضوع ساخت و تولید مسکن را از ابتدای کار به دست نگرفتند، در حالی که طرح‌های مسکن زمانی نتیجه بخش است که بتوان آن‌ها را عملیاتی کرد.

این کارشناس حوزه کار ادامه داد: در کشورهای پیشرفته مثل آلمان و حتی کره، مسکن در اختیار شهرداری‌هاست و دست سوداگران مسکن نیفتاده است.خانه‌ها به شکل اجاره توسط شهرداری در اختیار افراد قرار داده می شود و اگر کسی ۱۰ درصد آورده خانه را تامین کند، وام بدون بهره با اقساط بلند به او پرداخت می شود که بتواند تسویه کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  صنعت مازندران دچار ضعف مدیریتی است

چمنی با بیان اینکه در شرایط حاضر کارگران بیش از ۵۰ درصد درآمد خود را صرف اجاره بهای مسکن می‌کنند، افزود: اگر دولت‌های قبل پروژه‌های نیمه تمام را به نتیجه می‌رساندند، امروز وضعیت مسکن ما چنین نبود. متاسفانه دولتها حاضر نیستند طرح‌های قبل را اجرا کنند و عدم مدیریت باعث شده عده‌ای از این مسأله سوءاستفاده کنند و بازار مسکن را به هم بریزند.

وی تصریح کرد: اگر دولت خانه‌هایی را بسازد و به صورت اجاره‌ای و با هزینه کمتر در اختیار کارگران بگذارد، کمک خوبی به حل مشکل مسکن کارگران است.

این کارشناس حوزه کار در پایان گفت: ساخت مسکن اجاره ای برای کارگران به شکل مقطعی و موقتی خوب است، به شرطی که درست مدیریت شود و رانت خواری و دلالی در آن نباشد ولی جامعه کارگری به مسکن نیاز دارد و کارگر ترجیح می‌دهد صاحب خانه شود و خانه متعلق به خودش باشد، حتی اگر خانه کوچک باشد تا اینکه مجبور شود از خانه اجاره‌ای استفاده کند و هر سال با معضل افزایش اجاره‌بها مواجه شود.
انتهای پیام

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  نرخ بیکاری کمتر شد

الماس تراشکاری

Check Also

تحلیل پپه؛ آیا زمان رشد ۵۰ درصدی PEPE فرا رسیده است؟

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان