فیلترهای سرامیکی ریخته گری

ثبت زلزله‌ ۴.۵ در استان هرمزگان و ۲.۵ در استان تهران/نیشابور با زلزله ۳ لرزید

در هفته‌ای که گذشت در بندرعباس استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۵، در زمان‌آباد استان سمنان زلزله‌ای به بزرگای ۴ و در نیشابور استان خراسان رضوی زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳ رخ داد؛ ضمن آنکه فین استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ لرزید.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته، نیشابور استان خراسان رضوی زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ را تجربه کرد. این شهر در جنوب رشته کوه‌های بینالود در شمال خاوری ایران واقع شده و دست کم ۴ بار توسط زلزله‌های تاریخی در سال‌های ۱۲۰۹، ۱۲۷۰، ۱۳۸۹ و ۱۴۰۵ میلادی تخریب و گاه نابود شده است.

در اطراف نیشابور سه گسل فعال “بینالود”، “شمال نیشابور” و “نیشابور” کشیده شده است و گسل‌های شمال نیشابور و بینالود در دامنه رشته کوه بینالود در شمال نیشابور قرار دارند. گسل نیشابور نیز در باختر این شهر قرار دارد.

زلزله ۴.۵ در بندرعباس هرمزگان، زلزله ۴ در زمان‌آباد استان سمنان و زلزله ۳.۹ در فین هرمزگان از دیگر رخدادهای لرزه‌ای هفته گذشته است.

همچنین در پردیس استان تهران خرد لرزه‌ای به بزرگای ۲.۶ در ۹ کیلومتری پردیس، ۹ کیلومتری بومهن و ۱۰ کیلومتری رودهن استان تهران رخ داد. این منطقه تلاقی دو گسل فعال و مهم در شمال شرق تهران یعنی گسل‎های “شمال تهران” و “مشا” است. جزئیات زمینلرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  وقوع زلزله ۴.۶ ریشتری در شرق ترکیه

شنبه ۱۴ آبان

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷، در شول‌آباد استان لرستان سه زلزله ۲.۵، ۲.۵ و ۲.۹، در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۹ و در علی‌آباد استان گلستان زلزله ۲.۹ رخ داد.

یکشنبه ۱۵ آبان

در خان‌ببین استان گلستان زلزله ۲.۷، در صوفیان استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۶، در راور استان کرمان زلزله ۲.۵، در ایذه استان خوزستان زلزله ۲.۹ و در سیرچ استان کرمان زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

قلعه قاضی استان هرمزگان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۵ کیلومتری لرزید. این رویداد لرزه ‌ای در رومرکز ۳۰ کیلومتری قلعه قاضی، ۳۷ کیلومتری تخت و ۳۸ کیلومتری فین این استان گزارش شد.

دوشنبه ۱۶ آبان

سیرچ استان کرمان زلزله ۲.۸، پردیس استان تهران زلزله ۲.۶، تربت حیدریه استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸ و شهمیرزاد استان سمنان زلزله ۲.۵ را تجربه کردند.

سه‌شنبه ۱۷ آبان

در دوبرجی استان فارس زلزله ۲.۶، در تربت حیدریه استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸، در اسفراین استان خراسان شمالی زلزله ۲.۶، در گزیک استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۷، در مورموری استان ایلام زلزله ۲.۹، در رامیان استان گلستان زلزله ۲.۸، در سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۷ و در ارسک استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۹ رخ داد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  آغاز طرح نوروزی هلال احمر از ۲۴ اسفند در سراسر کشور

چهارشنبه ۱۸ آبان

پارسیان استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۷ کیلومتری پارسیان و ۲۰ کیلومتری کوشکنار استان هرمزگان و ۲۵ کیلومتری لامرد استان فارس به ثبت رسید.

در زمان‌آباد استان سمنان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۱۹ کیلومتری رخ داد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۵۵ کیلومتری زمان‌آباد، ۹۶ کیلومتری بیارجمند و ۱۱۵ کیلومتری طرود این استان بوده است.

در راور استان کرمان زلزله ۲.۶، و در کلور استان اردبیل زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

در نیشابور استان خراسان رضوی زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری زمین به ثبت رسید که رومرکز آن در ۱۹ کیلومتری نیشابور، ۲۸ کیلومتری فیروزه و ۳۳ کیلومتری در رود این استان گزارش شد.

پنج شنبه ۱۹ آبان

در فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۵، در راور استان کرمان زلزله ۲.۵ و در هفتگل استان خوزستان زلزله ۲.۸ رخ داد.

جمعه ۲۰ آبان

در فین هرمزگان یک زلزله به بزرگای ۳.۹ و یک زلزله به بزرگای ۲.۹ به ثبت رسید. همچنین در بندرعباس هرمزگان زلزله با بزرگای ۴.۵ در  عمق ۱۰ کیلومتری زمین به ثبت رسید که رو مرکز آن در ۲۶ کیلومتری بندرعباس، ۳۸ کیلومتری فین و ۳۸ کیلومتری قلعه‌قاضی این استان گزارش شد. صفی‌آباد خراسان شمالی نیز با زلزله ۲.۷ لرزید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  لرزه در آذربایجان و دستور مقامات

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner