فیلترهای سرامیکی ریخته گری

۴۵۰۰ واحد در لرستان در قالب خود مالک با بانک عقد قرارداد شده است

ایسنا/لرستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۴۵۰۰ واحد در استان در قالب خود مالک با بانک عقد قرارداد شده است.

رضا پیامنی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از آغاز طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۱۴۷ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۳۷ هزار و ۵۰۰ متقاضی واجد شرایط شناخته شد، ۶۰ درصد از متقاضیان مربوط به شهرستان خرم‌آباد است.

وی در خصوص وضعیت تامین زمین مورد نیاز برای متقاضیان مسکن در قالب نهضت ملی گفت: در خرم‌آباد، الشتر، پل‌دختر و بروجرد با مشکل زمین مواجه هستیم، به عنوان نمونه تاکنون از ۱۵ هزار متقاضی خرم‌آباد تنها زمین ۵ هزار واحد تامین شده است، البته پیگیر انتقال سند زمین دانشگاه در منطقه کمالوند در کوتاه مدت هستیم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهر سازی لرستان بیان کرد: موضوع دیگر در خرم‌آباد مطالعه شهر جدید است که از طریق شرکت شهرهای جدید مشاورآن تعیین شده است تا پس از کارهای مطالعاتی بتوانیم در حومه شهر زمین مناسبی را تامین کنیم.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  آیا بازگشت میثم لطیفی به دولت ممکن است؟

پیامنی افزود: در کوهدشت و الشتر نیز با مالکانی توافق کردیم تا از اراضی حریم شهر بخشی از زمین مورد نیاز مسکن ملی را تامین کنیم، شهرستان دورود هم تنها هشت هکتار زمین دولتی داریم که پاسخگوی ۶۰۰ واحد است در حالیکه تعداد متقاضیان دورود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ است.

وی ادامه داد: توافقاتی در سطح وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع در حال انجام است تا بتوانیم از شهرک مسکونی صنایع دفاع برای ساخت واحدها استفاده کنیم، موافقت اخذ شده و در حال کارشناسی است در صورت توافق نهایی مشکل دورود حل می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: در پل‌دختر نیز دو زمین تامین شده که در مجموع گنجایش ۲۳۰ واحد را دارد اما چون متقاضی زیاد است به دنبال توافق با مالکان هستیم، در بروجرد خوشبختانه با مشکل زمین مواجه نیستیم.

پیامنی به تسهیلات خود ملکی نیز اشاره کرد و گفت: تا امروز ۴۵۰۰ واحد در قالب تسهیلات خود مالک با بانک عقد قرارداد کرده‌اند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  توسعه گلخانه رکن مهم در سند ملی سازگار با کم‌آبی

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

کد مورس همستر کامبت امروز ۳۰ شهریور + آموزش وارد کردن

فهرست عناوین Toggle کد مورس همستر ۳۰ شهریور کد مورس جدید همستر کامبت رأس ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner