فیلترهای سرامیکی ریخته گری

شرکت بیش از یک میلیون نفر در آزمون‌های سنجش مهارت

بر اساس گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه ای، در ۹ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۱۷۶ هزار نفر در آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای شرکت کرده و بیش از ۱۰ هزار استاندارد مهارتی در حوزه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر تدوین شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش عملکرد معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای، طی ۹ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۱۰۹ استاندارد مهارتی تدوین شده که ۴۸۲۲ استاندارد در حوزه صنعت، ۲۳۳۰ استاندارد در حوزه خدمات، ۱۸۴۹ استاندارد در بخش کشاورزی و ۱۱۰۸ استاندارد در بخش فرهنگ و هنر را شامل می شود.

۴۸ درصد استانداردهای تدوین شده مربوط به بخش صنعت و ۲۳ درصد مربوط به بخش خدمات بوده و بخش فرهنگ و هنر کمترین تعداد استاندارد را به خود اختصاص داده است.

طی این مدت همچنین ۶۷۸۱ استاندارد شایستگی و ۳۳۲۸ استاندارد شغلی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای تدوین شده است.

بر اساس این گزارش یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۰۳ نفر داوطلب در آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۶۳۰ هزار و ۸۴۵ نفر مرد و ۵۴۵ هزار و ۶۵۸ نفر زن هستند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  فاز نخست تونل زیرزمینی ایستگاه راه آهن تهران افتتاح شد-تایمز

اما در بخش برگزاری مسابقات مهارت نیز تیم نخبگان مهارتی کشورمان در مسابقات بین المللی ۲۰۲۲ شانگهای شرکت کردند که دستاورد آن کسب یک مدال طلا، یک مدال برنز و ۵ دیپلم افتخار بود.

گسترش چتر مهارتی و توسعه عدالت آموزشی، گسترش مشارکت با بخش‌های دولتی و غیردولتی و اجرای دیپلماسی مهارت از دیگر اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت بوده و در این راستا به تدوین ۱۲۳۷ استاندارد مهارت با رویکرد دانش‌بنیان، کاهش زمان فاصله آزمون تا صدور گواهینامه مهارتی از ۴۵ روز به ۷ روز کاری، بهبود فرایند تمدید و تعویض گواهینامه‌های مهارتی، راه‌اندازی پایگاه اطلاعات علمی و پژوهشی و سامانه مدیریت آزمونگران مهارت اقدام کرده است.

شرکت بیش از یک میلیون نفر در آزمون‌های سنجش مهارت

 انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

کلید همستر کامبت امروز ۳۰ شهریور + ویدئو آموزش مینی گیم

فهرست عناوین Toggle کلید مینی گیم ۳۰ شهریور همستر کامبت کلید جدید همستر کامبت رأس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner