فیلترهای سرامیکی ریخته گری

۱۳ درصد جمعیت بزرگسال تهران دیابت دارند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: ایران یکی از کشور‌های دارای بالاترین شیوع دیابت در جهان و خاورمیانه است.

به گزارش تابناک به نقل از مهر، فرشاد شریفی، در همایش خیابانی دیابت، اظهار داشت: دیابت بیماری است که عوارض مختلفی را می‌تواند برای فرد به همراه داشته باشد لذا این بیماری را یک نوع بیماری منفرد نمی‌دانیم و از آنجایی که مجموعه‌ای از بیماری‌ها را سبب می‌شود درمان آن نیز باید به صورت جامع انجام گیرد.

وی افزود: بیماران مبتلا به دیابت در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، عصبی، کلیوی و حتی سکته مغزی هستند و ریسک ابتلا به این بیماری‌ها در بیماران مبتلا به دیابت نسبت به افراد عادی بیشتر است لذا بر همین اساس باید درمان‌های جامع برای افراد مبتلا به دیابت انجام گیرد و برای همین وزارت بهداشت راه اندازی کلینیک‌های دیابت را مورد توجه قرار داد.

ناظر پژوهشگاه غدد و متابولیسم، ادامه داد: هدف از راه‌اندازی کلینیک و فاز‌های جدید آن درمان جامع بیماران دیابت است در حال حاضر افراد زیادی در کشور در معرض این بیماری هستند و هر چه زودتر شناسایی این افراد انجام گیرد می‌توان در مبتلا نشدن آن‌ها و یا دیر مبتلا شدن جهت پیشگیری از کاهش مشکلات برایشان اقداماتی انجام داد بر همین اساس با هماهنگی شهرداری برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  کشف ۵۱ کیلو تریاک در محور اندیمشک - پلدختر

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت سالمندان دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه تقریباً حدود ۱۲.۵ تا ۱۳ درصد افراد بزرگسال در پایتخت مبتلا به دیابت هستند، گفت: ۱۱.۵ درصد این افراد دیابت نوع ۲ دارند که اصلاح سبک زندگی در کمک به این بیماران بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند در کنترل بیماری آن‌ها بسیار موثر واقع شود.

شریفی با بیان اینکه ایران از جمله کشور‌هایی است که در دنیا و منطقه خاورمیانه بالاترین شیوع دیابت را است، گفت: بیش از ۳۰ درصد افراد در جامعه مبتلا به دیابت یا پرودیابت هستند.

وی بیان داشت: افراد پرودیابت را می‌توان با سبک زندگی سالم اقداماتی برایشان انجام داد که یا مبتلا به دیابت نشوند و یا این بیماری دیرتر به سراغشان آید.

الماس تراشکاری

Check Also

الزامات مشارکت بالا در انتخابات ریاست جمهوری

  دیدارنیوزـ حسین علایی: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام در ایران پس از فاجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner