فیلترهای سرامیکی ریخته گری

اولین خطا و اشتباه در سازمان‌های انتظامی بعضا آخرین اشتباه است

رئیس بازرسی کل فراجا با بیان اینکه پیش شرط ایمن ماندن دانستن و رعایت کردن است گفت: با فرهنگ سازی و هوشمندسازی حوزه ایمنی در انتظامی کشور می‌توان نگرانی‌ها را رفع، بلایای طبیعی و خودساخته را خنثی و سلامت کارکنان و سازمان را تضمین کرد.

به گزارش ایسنا، سردار مهدی معصوم بیگی در حاشیه کارگاه تخصصی ـ آموزشی “آشنایی با کاربرد سامانه‌های میزان و BI با تاکید بر حوزه ایمنی با بیان اینکه رعایت ایمنی از اصول اولیه و از ضرورت‌های هر سازمان پویا و بالنده است اظهارکرد: توجه به ایمنی در نیروهای مسلح خصوصا رده‌های انتظامی از اهمیت بسیار بالایی در حفظ سلامتی و پیشبرد صحیح ماموریت‌ها برخوردار است.

وی با قدردانی از معاونت ایمنی بازرسی کل فراجا در برگزاری این کارگاه آموزشی تخصصی افزود: ایمنی در سازمان انتظامی از قدمت خوب و دیرینه‌ای برخوردار است لکن نیازمند توجه بیشتر و تخصصی‌تر در این حوزه هستیم. از زمانی که انقلاب صنعتی شکل گرفت و تکنولوژی و فناوری همراه با پیچیدگی‌های خاص خود وارد زندگی مردم شد و برخی کارآمدی‌ها را ارتقاء بخشید به همان میزان نیز حوادث و بلایا زیادتر شدند.

رئیس بازرسی کل فراجا گریزی به حوادث ناشی از فناوری‌ها زد و افزود: به اندازه‌ای که ابزارآلات در اختیار بشر و سازمان‌ها قرار گرفته و موجب پیشرفت شده است حوزه ایمنی از رشد، بلوغ و پویایی برای حفظ سلامتی برخوردار نبوده لذا ایمنی به اندازه پیچیده شدن سازمان‌ها، باید رشد کمی و کیفی پیدا کند.

اولین خطا و اشتباه در سازمان‌های انتظامی بعضا آخرین اشتباه است

وی با تاکید به قطعیت و ضرورت شاخص بودن ایمنی در سازمان های نظامی و انتظامی گفت: این اهمیت تا اندازه‌ای است که اولین خطا و اشتباه در این حوزه بعضا آخرین خطا محسوب می‌شود چرا که فرصتی برای جبران خسارت‌های معنوی و مادی ناشی از بی احتیاطی وجود ندارد. صنعت، توسعه و پیشرفت هم فرصت‌زا است هم تهدیدزا، لذا در حوزه ایمنی هم به موضوعات باید با نگاه فرصت و تهدید نگاه کرد چرا که غفلت کردن از این دو مقوله و تک بعدی نگریستن نتیجه‌اش انحراف و خطا خواهد بود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  نظارت پلیس بر ناوگان باری هوشمند می‌شود/ ۳۶۸ هزار خودرویسنگین زیر ذره‌بین راهور

رئیس بازرسی کل فراجا به امکان پذیر بودن گسترش آسیب‌ها و حوادث از نقطه‌ای کوچک به مناطق بزرگ‌تر در سطح کشورها و جهانی شدن آن اشاره و گفت: حوزه ایمنی در انتظامی کشور باید رشد کند، توانمند و کارآمد شود تا بتواند رافع نگرانی‌ها و مانع حوادث شود.

معصوم بیگی ضمن تاکید به فرهنگ‌سازی و توجه به نظامات هوشمندسازی در حوزه ایمنی افزود: ایمنی نیازمند نوآوری، تحول و فرهنگ‌سازی برای توجه در سه مرحله قبل، حین و پس از ماموریت توسط همه سطوح سازمانی از فرماندهان و مدیران عالی تا کارکنان درجه دار و وظیفه است.

وی مجموعه فعالیت‌های کاربردی، موثر و به موقع را که مانع حوادث و اتفاق‌های ناخوشایند و جبران ناپذیر شود تحت عنوان ایمنی دانست و گفت: ایمنی یعنی مراقبت و پیشگیری از حوادث.

رئیس بازرسی کل فراجا در تبیین نتایج حاصل از هوشمندسازی حوزه ایمنی نیز گفت: بازدارندگی مهمترین دستاورد در این حوزه است؛ هوشمندی در حوزه ایمنی برآورد لازم را به ما خواهد داد تا قبل از حادثه از وقایع مطلع شویم و از حوادث طبیعی و خودساخته جلوگیری کنیم.

نیازمند نگاه نو، کار جهادی و نهادی در حوزه ایمنی هستیم

معصوم بیگی با تاکید به این مهم که در حوزه ایمنی نیازمند نگاه نو، کار جهادی و نهادی هستیم، گفت: چرا که عدم مدیریت حوادث منجر به ضررهای مادی و معنوی می‌شود. نجات یک نفر از کمند حوادث و بلایا همانند نجات جامعه و بشریت است و این بیانگر اهمیت و جایگاه ایمنی در همه شئون زندگی خصوصا در نیروهای مسلح است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  اعزام بیش از ۱۴ هزار زائر به عراق در نوروز

تشریح ویژگی‌ها و کاربردهای نسخه جدید سامانه بصیر بازرسی کل

رئیس بازرسی کل انتظامی کشور  همچنین در حاشیه کارگاه آموزشی سامانه بصیر که به صورت برخط و با مشارکت روسای بازرسی، کاربران و کارشناسان سامانه بصیر جامعه بازرسی فعال در انتظامی استان‌های سراسر کشور برگزار شد، در تشریح ویژگی‌ها و کاربردهای نسخه جدید سامانه بصیر بازرسی گفت: پیگیری هوشمندانه نتایج بازرسی، نظام‌مند شدن برنامه‌های سالانه بازرسی در سراسر کشور، ارتقاء اشرافیتِ در لحظه‌ تیم‌های بازرسی، نمره دهی و جمعبندی دقیق بازرسی و نتایج حاصله از آن از جمله ویژگی‌های ممتاز نسخه جدید سامانه بصیر بازرسی کل است.

معصوم بیگی با بیان اینکه در راستای به روزسازی سامانه جدید، جلسات متعدد تخصصی با کارشناسان مراکز علمی و دانشگاهی درون و برون سازمانی برگزار و از نظرات پلیس‌های تخصصی در این خصوص استفاده شده است گفت: در حال حاضر همه بازبینی‌ها در سامانه جدید بارگذاری شده است و نمره‌دهی نهایی بر اساس اطلاعات ثبتی حاصل از بازدیدهای میدانی توسط سیستم با فرم‌های جدید و دقیق برآورد و صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: با تجهیز جامعه بازرسی به دست‌افزارهای هوشمند و کاربردی متصل به سامانه جدید بصیر، بازرسان اعزامی به ماموریت‌های نظارتی قادر خواهند بود به صورت سیار و در لحظه، اطلاعات مربوط به نتایج حاصل از بازرسی را به سِرورِ متمرکز در مرکز ارسال کنند.

رئیس بازرسی کل فراجا پیش‌بینی آیتم پیگیری در سامانه جدید بصیر را از دیگر نوآوری‌های این سامانه عنوان کرد و در تشریح کارکردهای آن افزود: این آیتم بگونه ای طراحی شده است که قدرت پیگیری هوشمند و خودکار در زمان‌های تعیین شده را دارد بگونه ای که ضمن ارسال آلارم های هشداری به کاربران سامانه و از آن طریق به مجریان و مرجع رفع نواقص و معایب اعم از رده‌های استانی یا رده‌های متناظر، فرآیند پاسخگویی به نتایج حاصل از بازرسی را تسریع خواهد کرد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تردد ۷ میلیون خودروی فرسوده در کشور-تایمز

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، وی ثبت برنامه بازدیدهای سالانه رده‌های بازرسی شونده سراسر کشور در سامانه جدید توسط مرکز عملیات بازرسی کل را از دیگر امکانات نسخه جدید سامانه بصیر دانست و گفت: ویژگی فوق به رده‌های بازرسی کننده و بازرسی شونده این امکان را خواهد داد با اطلاع قبلی از این برنامه و پیگیری سیستمی آن برنامه‌های ماموریتی خود در حوزه نظارت و بازرسی را ساماندهی و نظام‌مند کنند.

 معصوم بیگی قابلیت مهم و ارزشمند سامانه جدید بصیر را در ارتقاء اشرافیتِ تیم‌های بازرسی بر شرایط حاکم در رده بازرسی شونده عنوان کرد و افزود: این سامانه به مانند بانک اطلاعاتی جامع  اطلاعات مورد نیاز از حوزه آمادی، تجهیزاتی، فاوایی، نیروی انسانی و مهندسی را در اختیار اعضای تیم‌های بازرسی خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه داده‌های مربوط به این بانک اطلاعاتی به صورت تمرکزی و مستمر توسط اداره فاوا بازرسی کل فراجا به روز خواهد شد ادامه داد: کارشناسان این سامانه در صدد هستند در گام‌های بعدی سایر اطلاعات مهم و مورد نیاز تیم های بازرسی را نیز در بانک اطلاعاتی یاد شده بارگذاری کنند. به روزسازی سامانه بصیر حاصل ماه‌ها تلاش مجدانه همکارانم در مرکز عملیات، مرکز فاوا و مرکز پشتیبانی فنی و داده پردازی بازرسی کل فراجا است و ما تلاش خواهیم کرد تا بازرسی را همچنان بر مدارِ هوشمندسازی، توسعه و ارتقاء دهیم.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner