فیلترهای سرامیکی ریخته گری

شیوه‌نامه سلامت روان آتش‌نشانان در تهران ابلاغ شد

معاون طرح و برنامه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از تدوین و ابلاغ شیوه نامه اجرایی سلامت روان آتش‌نشانان خبر داد.

به گزارش ایسنا، میثم مجیدی با بیان اینکه شیوه نامه اجرایی حوزه سلامت روان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با هدف کاهش عوامل استرس‌زا برای آتش نشانان تدوین و پس از موافقت برای ابلاغ شد، گفت:‌ بهداشت روان در محیط کار یکی از شاخه‌های پر اهمیت در حیطه سلامت روان است. برخی از مشاغل به علت عوامل استرس‌زا و پرتنشی که دارند بیشتر سبب ایجاد اختلالات روانی می‌شوند که آتش‌نشانی از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: تحقیقات و پژوهش‌های بومی و بین‌المللی مؤید این امر است که شغل آتش‌نشانی از جمله این مشاغل پر تنش به شمار می‌آید که با ریسک بالا، تماس مستقیم با عوامل خطرساز و محیط پر تنش شناخته شده و جزو مشاغل سخت طبقه‌بندی می‌شود. آتش‌نشانان به علت این که در معرض استرس شدید هستند و مدام در حالت آماده‌باش و گوش به زنگ قرار دارند، بیشتر از سایر اقشار جامعه مستعد اختلالات روانی از جمله استرس پس از سانحه(P.T.S.D)، اختلالات خواب و… قرار می‌گیرند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شب بیداری چه بلایی بر سرتان می‌آورد؟

مجیدی با تاکید بر اینکه صیانت از سلامت آتش‌نشانان و از جمله حوزه پر اهمیت سلامت روان از اولویت‌های اصلی مدیران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران است، گفت: در این راستا و در گام نخست، شیوه نامه اجرایی سلامت روان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران پس از قریب به پنج ماه کار کارشناسی و پژوهش‌های تخصصی از سوی اداره HSE سازمان تهیه و تدوین شد. بر اساس این سند، وظایف معاونت‌ها، ادارات و حوزه‌های مختلف سازمان در مقوله سلامت و بهداشت روان کارکنان معین شده است و چهارچوب اقدام مشترک حوزه های مختلف درون سازمانی، سیاست‌های حوزه سلامت روان تعیین و چشم انداز اجرایی آن ترسیم شده است.

در همین زمینه بخوانید:

سلامت روان آتش‌نشانان فراموش نشود

معاون طرح و برنامه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره اهداف تدوین و ابلاغ این سند نیز حفظ و ارتقاء سلامت و بهداشت روان و رضایت شغلی کارکنان سازمان هدف اصلی این شیوه‌نامه است که برنامه‌ریزی و توجه به موضوعات افزایش تعهد شغلی و سازمانی در بین کارکنان، برقراری روابط اجتماعی مناسب بین کارکنان در جهت توسعه فرهنگ اعتماد و احترام، جذب و استخدام اصولی و مناسب کارکنان در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی، طراحی نظام ارزیابی عملکرد با رویکرد رسیدگی دقیق و پایش مستمر و توجه به نیازهای کارکنان و مطالعه دقیق اثرات رفتار سازمان بر نحوه کارکرد و توسعه فرهنگ سازمانی از جمله چشم‌اندازهایی است که برای این شیوه‌نامه در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی در کمتر از یک ساعت درخرم‌آباد

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner