فیلترهای سرامیکی ریخته گری

نخل‌های بی سر آبادان احیا می‌شوند

ایسنا/خوزستان مدیر جهاد کشاورزی آبادان از احیای بیش از ۱۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان در طرح جایگزینی و توسعه نخیلات فرسوده خبر داد و گفت: نخل‌های بی سر آبادان احیا می‌شوند.

حسن دشتی‌ نژاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در طرح جایگزینی و توسعه نخیلات به دنبال جایگزینی و احیای نخیلات فرسوده شهرستان آبادان هستیم و در این زمینه تاکنون ۳۱ میلیارد ریال اعتبار به کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزود: در هر هکتار زمین امکان کشت ۱۵۶ اصله نخل وجود دارد و از این رو تلاش خواهد شد در دو بخش جایگزینی و توسعه، نخل‌های بی سر، فرسوده و بی ثمر آبادان احیا شوند.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به این که بیش از ۱۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان در طرح جایگزینی و توسعه نخیلات احیا شده است، گفت: در بخش جایگزینی کشاورزان پاجوش‌ها را جایگزین نخل‌های فرسوده و بدون ثمر می‌کنند و در بخش توسعه نیز زمین‌های بایر و رهاشده پس از آماده‌سازی با کشت پاجوش نخل و میانه‌کاری احیا می‌شوند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  کد مورس همستر کامبت امروز ۱۵ مرداد + آموزش وارد کردن

دشتی زاده ادامه داد: این طرح حمایتی سازمان جهاد کشاورزی فرصت خوبی است تا کشاورزان با احیای زمین‌های کشاورزی و همچنین نخیلات بی ثمر و فرسوده، علاوه بر توسعه زمین‌های کشاورزی به مساله تولید و همچنین اشتغال پایدار منطقه کمک کنند.

وی افزود: تاکنون ۱۰۸ بهره‌بردار در شهرستان آبادان در طرح جایگزینی و توسعه نخیلات فرسوده مشارکت داشته‌اند و امیدواریم تعداد بهره‌برداران برای مشارکت در این طرح افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اجرای این طرح که حدود ۵ سال زمان می‌برد، پیش بینی می‌کنیم ۶ هزار هکتار از زمین‌های منطقه احیا شود.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

تحلیل دوج کوین امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل دوج کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال ممکن است در آینده تا سطح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner