فیلترهای سرامیکی ریخته گری

امکان ثبت‌نام زائران اربعین و دریافت مجوز خروج از کشور؛ تنها از طریق «سامانه سماح»

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: ثبت نام زائران برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی و دریافت مجوز خروج از کشور صرفا از طریق سامانه سماح مجاز است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی ضمن تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و برای حضور و شرکت زائران در راهپیمایی اربعین، تنها سامانه رسمی و مورد اعتماد ثبت نام و دریافت مجوز خروج از کشور و انجام امورات قانونی سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir  است.

این مقام مسئول ادامه داد: به تمام هموطنان توصیه می شود صرفا به این سامانه جهت ثبت نام در راهپیمایی اربعین حسینی مراجعه کنند و از مراجعه به سایر سامانه های غیر رسمی اکیدا خودداری کنند.

وی بیان داشت: بر اساس تجربیات ادوار گذشته، رصد و ارجاع پرونده‌های قضائی و همچنین پایش فضای مجازی مشخص شده است که یکی از ترفندهای مجرمان سایبری سوء استفاده از این شرایط در کشور بوده و با “طراحی سایت ها و صفحات جعلی و انجام تبلیغات دروغین با عنوان واگذاری خارج از نوبت مجوز خروج از کشور” اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  وقوع ۳ زمین‌لرزه قوی در جزایر فیجی

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به اینکه از دیگر شگردهای کلاهبرداران سایبری در این ایام پیش فروش بلیط هواپیما، اتوبوس و رزرو هتل‌ها و اماکن اقامتی است، عنوان کرد: لازم است هوشیاری لازم جهت پیشگیری از اقدامات کلاهبردارانه این افراد که مترصد ارتکاب جرم هستند از سوی مسافران مدنظر قرار گیرد.

سرهنگ پاشایی گفت: در تقویم مأموریتی پلیس فتا، طرح عملیاتی رصد و شناسایی تحرکات مجرمان سایبری در حوزه «سفر زیارتی پیاده روی اربعین حسینی» پیش بینی شده است و هم‌اکنون۵۰ کارگروه ویژه عملیاتی در تمام نقاط کشور رصد و پایش فضای مجازی مرتبط با این موضوع را در دستور کار خود دارند و به محض رویت موارد مجرمانه و خلاف واقع شناسایی و برخورد با مجرمان سایبری قطعی خواهد بود.

بر اساس گزارش سایت پلیس، این مقام سایبری از عموم مردم خواست که صرفا به سامانه اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت که از سوی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر اطلاع رسانی شده، مراجعه کنند و در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک  مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  سقوط هواپیمای آب نشین ۲ کشته به‌جای گذاشت

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner