فیلترهای سرامیکی ریخته گری

آمار مسافران نوروزی یزد به ۷۰۰ هزار نفر رسید

احمد آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بابیان اینکه یزد امسال با حضور بسیار خوب مسافران نوروزی همراه بود، اظهار کرد: تا روز گذشته ۶۸۱ هزار مسافر نوروزی به استان یزد سفر کردند و امروز این آمار به ۷۰۰ هزار نفر رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد خاطرنشان کرد: آمار گردشگران در یزد با رشد بسیار بالایی روبه‌رو بوده و میزان ماندگاری آن‌ها نیز افزایش چشم گیری داشته است.

وی با بیان اینکه مجموع مسافران ورودی از مبادی ورودی استان با وسایل نقلیه سبک و سنگین شامل حدوداً ۶۰۰ هزار دستگاه بوده است، گفت: در این باره زمانی نسبت به بازه زمانی مشابه گذشته دارای رشد ۷۳ درصدی است.

آخوندی مجموع مسافران ورودی به استان از طریق ریلی و هوایی را شامل رقم حدودی ۲۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این رقم نیز با رشد ۳۴ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد بیشترین بازدید کنندگان این شهر میراث جهانی را از مرکز کشور دانست و اظهار کرد: بر اساس آمار مبادی ورودی شهر ۳۴ درصد گردشگران ورودی متعلق به استان‌های تهران و البرز بوده‌اند و نشان می‌دهد یزد مخاطب و مقصد گروه خاصی از گردشگران است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  خبری از «پایتخت»، «زیرخاکی» و سریال «موسی(ع)»/ همکاریچهره‌ها با تلویزیون چطور است؟

وی تعداد بازدیدهای نظارتی از مجموعه تأسیسات گردشگری این استان را شامل رشد ۵۷ برابری دانست و گفت: بازدیدکنندگان از موزه‌ها و بناهای تاریخی استان شامل آتشکده، باغ دولت آباد، موزه آب، مدرسه ضیائیه و خانه لاری‌ها شامل حدود ۲۳۲ هزار نفر گردشگر بوده‌اند که این آمار دارای رشد ۵۴ درصدی است.

آخوندی ادامه داد: حدود هفت هزار نفر از آتشکده زرتشتیان، مدرسه ضیائیه حدود تعداد ۳۵ هزار نفر، باغ دولت آباد حدود شش هزار و ۷۰۰ نفر و موزه آب شامل حدود ۱۰۰۰ نفر بازدید کرده‌اند.

الماس تراشکاری

Check Also

تلوبیون همراه نامزد‌های ریاست جمهوری در انتخابات-تایمز

سامانه تلوبیون به عنوان نخستین سرویس ایرانی پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صداوسیما مانند ایران‌صدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner