فیلترهای سرامیکی ریخته گری

آگهی‌های فروش "قرنیه" کلاهبرداری است/ انجام سالانه ۱۵۰۰ پیوند قرنیه در کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تایمز، دکتر محمود جباروند امروز در نشست خبری ششمین همایش مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران با موضوع پیشرفت‌ها و چالش‌های درمان بیماری‌های چشم، در پاسخ به سؤال خبرنگار تایمز مبنی بر این‌که آیا آگهی‌های فروش قرنیه توسط افراد زنده در فضای مجازی واقعیت دارد؟ اظهار کرد: پیوند قرنیه از فرد زنده به هیچ عنوان در کشور ما امکان‌پذیر نیست‌، زیرا این کار نیاز به عمل جراحی دارد و از قرنیه فرد دچار مرگ مغزی یا از بافتی که بانک چشم در اختیار متخصصان می‌گذارد برای پیوند استفاده می‌شود.

وی افزود: برای پیوند قرنیه باید از بافت قرنیه افرادی که فوت کرده‌اند و هیچ بیماری سیستمکی نداشته‌اند، استفاده شود و پس از انجام آزمایشات روی آن، پیوند قرنیه انجام می‌شود بنابراین آگهی‌های فروش قرنیه برای پیوند آن، کلاهبرداری است‌‌.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران ادامه داد: سالانه ۱۵۰۰ بیمار در کشور تحت عمل جراحی پیوند قرنیه قرار می‌گیرند.

جباروند گفت: در کشورهای دیگر بیماران نیازمند انجام پیوند قرنیه در نوبت‌های طولانی و با هزینه‌های بسیار بالا تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، در حالی که در کشور ما بهترین روش پیوند قرینه با قیمت نازل انجام می‌شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شهرخبر - عوارض کم‌کاری تیروئید در نوزادان چیست؟

وی با بیان اینکه سالانه ۱۱۰ تا ۱۲۰ نفر چشم پزشک در کشور وارد بازار کار می‌شوند و از نظر نیروهای چشم پزشکی مشکلی نداریم، تاکید کرد: نیاز است سیاستگذاران تعرفه جراحی پیوند چشم‌پزشکان را افزایش دهند تا انگیزه پزشکان برای ورود به این موضوع افزایش یابد‌.

رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران تصریح کرد: کشور ایران از نظر هزینه‌های پزشکی پایین‌ترین قیمت را دارد اما کیفیت خدمات جراحی بسیار بالا و در سطح کشورهای پیشرفته است؛ به همین دلیل نیز از کشورهای همسایه مانند عراق بیماران بسیار زیادی برای پیوند قرنیه به کشور مراجعه می‌کنند و هزینه جراحی پیوند قرنیه ۲۵۰۰ دلار به ازای هر بیمار خارجی است.

انتهای پیام/

الماس تراشکاری

Check Also

تصویر روز ناسا: مسیه ۶۶ از نزدیک-تایمز

۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ نجوم و فضا کهکشان مارپیچی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان