فیلترهای سرامیکی ریخته گری

اخلال انگلیس در فعالیت ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تایمز، مجیدعلی نازی، عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدامات انجام‌شده درباره کاهش تراز آب دریای خزر اظهار کرد: در این رابطه یک گروه مشاور قوی توسط سازمان به‌کار گرفته شده است و طی این مدت کار مطالعاتی را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: پس از اعلام نتایج مطالعات جامع تأثیرات کاهش تراز آب دریای خزر و بررسی آن مشخص می‌شود که؛ آیا عملیات لایروبی باید به‌شکل متداول ادامه یابد یا خیر؟ همچنین، آیا فعالیت تجاری در بنادر شمالی به‌شکل متداول و رایج ادامه یابد یا اینکه در شکل و ساختار بنادر در شمال کشور باید تغییراتی حاصل کنیم؟

علی نازی یادآور شد: در این رابطه، اقدامات کوتاه‌مدت و بلندمدتی برنامه‌ریزی شده است و نیز مناقصه‌ای برگزار می‌شود که ظرفیت لایروبی در شمال کشور افزایش می‌یابد، همچنین با کشورهای حوزه دریای خزر از جمله روسیه و قزاقستان مذاکراتی انجام شده است، اما برنامه‌های مشترک بعد از اعلام نتایج مطالعات جامع بررسی تأثیرات کاهش تراز آب دریای خزر، تدوین می‌شوند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  بایدهایی برای برنامه هفتم توسعه

وی با اشاره به خدمات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه خلیج فارس و دریای عمان گفت: شرایط خوبی در حوزه استانداردسازی و ایمنی دریایی فراهم شده است، به‌طور مثال «دریا پاک» تنها شناور بزرگ جمع‌آوری آلودگی دریایی و شناورهای «ناجی» برای ارائه خدمات امداد و نجات، همچنین خدمات پروازی برای شناورهای مغروق از سوی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان به کشتیرانی و دریانوردی بین‌المللی ارائه می‌شود. 

آیمو تحت تأثیر فشارهای سیاسی قرار نگیرد

نازی در ادامه به حضور فعال سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران در سازمان «آیمو» (سازمان بین‌المللی دریانوردی) اشاره کرد و گفت: نماینده جدید کشورمان را به سازمان «آیمو» معرفی کرده‌ایم و منتظر صدور روادید از سوی کشور انگلیس پس از گذشت یک ماه از ارسال مدارک هستیم.

وی با تأکید بر اینکه «آیمو نباید تحت تأثیر فشار برخی کشورها و هم‌پیمانان آن‌ها قرار بگیرد و از حالت تخصصی به سیاسی تبدیل شود»، گفت: در این رابطه اعتراضات خود را به‌اشکال شفاهی و کتبی اعلام کرده‌ایم.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  نامه وزیر صمت به خاندوزی و فرزین درباره تعرفه صفر صادرات فرشدستباف

این عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: اگرچه تمایل داریم که کارشناسان ما به‌صورت فیزیکی در جلسات «آیمو» حضور یابند، اما کشور انگلیس همکاری لازم را ندارد و به همین خاطر این کارشناسان به‌شکل مجازی در جلسات شرکت می‌کنند و به بیان نقطه‌نظرات می‌پردازند.

وی با اشاره به اقدامات و خدمات سازمان بنادر و دریانوردی برای دریانوردان در سال جاری بیان کرد: امسال ۴ آموزشگاه دریانوردی جدید راه‌اندازی و ظرفیت آموزش و تربیت دریانوردان ۳۰۰ درصد اضافه شد.

علی نازی افزود: برای اولین بار دانشگاه گیلان دانشجوی مهندسی کشتی جذب کرده است.

این عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به جلسه با مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در این نشست در خصوص راهکارهایی برای حضور دانشجویان بورسیه در دانشگاه‌های بین‌المللی حوزه دریانوردی در خارج از کشور مذاکره شد تا بتوانیم به ظرفیت دریانوردان اضافه کنیم. 

وی یادآور شد: برای تکریم ارباب رجوع «سامانه ناد» به‌عنوان سامانه جامع امور دریانوردان در بستر الکترونیک امسال رونمایی شد که با استفاده از این سامانه دیگر نیازی به حضور فیزیکی دریانوردان نیست و در کاهش هزینه‌های آن‌ها تأثیر به‌سزایی دارد، همچنین سازمان بنادر و دریانوردی همواره از دریانوردان در قالب «مقاوله‌نامه کار دریایی» و «کنوانسیون کار دریایی» حمایت خود را اعلام کرده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  کاهش بیش از ۶ هزار واحدی شاخص کل بورس-تایمز

انتهای پیام/+

الماس تراشکاری

Check Also

کلید همستر کامبت امروز ۳۰ شهریور + ویدئو آموزش مینی گیم

فهرست عناوین Toggle کلید مینی گیم ۳۰ شهریور همستر کامبت کلید جدید همستر کامبت رأس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner