فیلترهای سرامیکی ریخته گری

ارتقای مهم Nightshade 2.0 در شبکه نیر پروتکل انجام شد

نیر پروتکل ارتقای بزرگ و مهمی به اسم Nightshade 2.0 را اجرا کرده تا با اضافه کردن‌ مفهوم شاردینگ، مقیاس‌پذیرش را بهبود ببخشد.

خلاصه خبر

  • ارتقای Nightshade 2.0 در اکوسیستم نیر‌ پروتکل انجام شد.
  • این ارتقا به مقیاس‌پذیری شبکه مذکور کمک کرد.

به گزارش کوین دسک، نیر پروتکل یک ارتقاء بزرگ به نام Nightshade 2.0 را در شبکه اصلی خود اجرا کرده است. این ارتقا برای بهبود مقیاس‌پذیری و قابلیت استفاده بلاک چین مذکور طراحی شده است.

علاوه بر این ارتقای مذکور ویژگی‌های جدیدی مثل اعتبارسنجی بدون حالت (stateless validation) را به نیر پروتکل اضافه کرده است. شایان ذکر است که ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، بارها از این مفهوم حمایت کرده است.

نیر‌ پروتکل بیست و پنجمین بلاک چین بزرگ صنعت ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود، اما این پروژه همواره تلاش کرده است خود را به عنوان یکی برترین شبکه‌های صنعت کریپتو نشان داد. از طرف دیگر موسس آن ایلیا پولوسوکین (Illia Polosukhin) هم اعتبار زیادی دارد؛ زیرا قبلاً به عنوان یکی از مهندسان برتر شرکت گوگل بود روی سیستم‌های هوش مصنوعی کار می‌کرد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  دسترسی کاربران غیرعضو به پیام‌های توییتر مسدود شد

این ارتقا بخشی از تلاش‌های نیر‌ پروتکل برای گنجاندن شاردینگ (sharding) در هسته‌اش انجام شده‌ است. شاردینگ با تقسیم بلاک چین به قطعات کوچک‌تر به مقیاس‌پذیری نیر پروتکل کمک می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های بیشتری را با کارمزد کم‌تر پردازش کند. اتریوم هم اخیراً ویژگی پروتو دنک شاردینگ (proto-danksharding) را که در شبکه اصلی‌اش اجرا کرده بود. در بیانیه نیر‌‌ پروتکل گفته شده‌ است:

اعتبارسنج‌های NEAR دیگر نیازی به حفظ وضعیت یک شارد به صورت محلی ندارند و می‌توانند تمام اطلاعاتی را که برای تأیید تغییرات وضعیت نیاز دارند، از شبکه بازیابی کنند.

Nightshade سال‌ها در نقشه راه نیر پروتک قرار داشت و اولین نسخه آن در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. بوون وانگ (Bowen Wang)، رئیس پروتکل در NEAR، در بیانیه مطبوعاتی خود گفت:

Nightshade 2.0 یک بازسازی اساسی از شاردینگ NEAR و یک نقطه عطف اصلی در نقشه راه توسعه NEAR است که کارایی و مقیاس‌پذیری آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. این ارتقا سرعت عملیات سریع تراکنش‌های NEAR را تا پنج برابر افزایش می‌دهد. همچنین به طور قابل توجهی هزینه اعتبارسنج‌های عملیاتی و موانع موجود بر سر راه افراد برای ورود به این بخش را کاهش می‌دهد و غیرمتمرکز شدن شبکه آن را بهبود می‌بخشد.

شایان ذکر است که قیمت نیر پروتکل

NEAR:


در روز قبل حدود ۷ درصد رشد کرده است.

قیمت نیر پروتکلقیمت نیر پروتکل
قیمت نیر پروتکل



پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تاکید قالیباف بر رفع مشکل روستاها و مناطق دچار تنش آبی وتدوین سند حکمرانی آب


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

تحلیل سولانا امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل سولانا نشان می‌دهد که فروشندگان این ارز دیجیتال همچنان قدرت خود را حفظ کرده‌اند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner