فیلترهای سرامیکی ریخته گری

استاد تونسی از کدام غرفه موزه سینما شگفت زده شد؟

«کمال بن وناس» استاد ادبیات و سینمای فرانسه در تونس از تالارهای موزه سینما بازدید کرد و از غرفه عباس کیارستمی شگفت زده شد.

به گزارش ایسنا، «کمال بن وناس» استاد ادبیات و سینمای فرانسه در تونس بعد از برگزارشدن ورک شاپ «روش‌ها و تکنیک‌های فیلمنامه اقتباسی» در سالن فردوس موزه سینما که در بخش بین الملل چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر صورت گرفت از تالارهای موزه سینما بازدید کرد و گفت: از اینکه به ایران آمدم خوشحال و بسیار شگفت زده شدم و با دیدن موزه سینما درواقع بهترین بازدید تاریخی‌ام را در ایران به ثبت رساندم.

وی ادامه داد: فرهنگ ایرانی نشان دهنده اصالتی است که همیشه در همه جای جهان از آن یاد می‌شود. اتفاق بسیار خوبی است که جوایز و آثار سینمایی در چنین باغ زیبای ایرانی نگهداری می‌شود و جالب است که دیدن آن تنها به جوایز و آثار بسنده نمی‌شوند بلکه نشان دهنده پیشرفت فنی سینمای ایران و جایگاهی است که برای هنرمندان سرزمینی است که تمدنی دیرینه دارد، قائل شده اند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  آثار عاشورایی آیت الله ری‌شهری| بزرگ‌ترین دانشنامۀ امام حسین(ع) + مطالعۀ آنلاین

«کمال بن وناس» با بیان اینکه خوب است تا همه کشورهای جهان موزه سینما داشته باشند، بیان داشت: قطعا وقتی به تونس برگردم درباره سفر جذابم به ایران و مخصوصا حس خوبی که از دیدن این بنای تاریخی پیدا کردم  خواهم نوشت و آنها را به یادگار نگه خواهم داشت.

وی با بیان اینکه از دیدن گنجینه زنده یاد عباس کیارستمی در موزه سینما شگفت زده شده است، گفت:عباس کیارستمی از نوادر سینما بود و برای من نه تنها یک کارگردان حرفه‌ای بلکه یک شخصیت مهم تاثیرگذار در سطح جهان ، سینمای تونس و همه طرفداران سینما است. از اینکه در یک مرکز سینمایی جوایز و یادگاری‌های این هنرمند نگهداری می‌شود بسیار خوشحال شدم و از دیدن جوایز او لذت بردم این بازدید درواقع خاطرات سینمای کیارستمی را در من زنده کرد.

«بن وناس» خاطرنشان کرد: عباس کیارستمی دیگر در جمع ما سینماگران نیست اما می‌توانیم درکنار آثار و جوایز  ارزشمند او بایستیم و به او ادای احترام کنیم. از اینکه فرصتی فراهم شد تا با دیدن آثار استاد کیارستمی خاطراتش در ذهنم زنده شود، تشکر می‌کنم.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شمس و مولانا منتظر دریافت مجوز هستند

وی در پایان بیان کرد: برای گسترش و همکاری‌های بیشتر بین ایران و تونس خوب است تا مراودات فرهنگی بیشتری صورت گیرد و بتوانیم به صورت مشترک هفته فیلم در ایران و تونس برگزار کنیم و به سینماگران سرشناس بپردازیم.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

تلوبیون همراه نامزد‌های ریاست جمهوری در انتخابات-تایمز

سامانه تلوبیون به عنوان نخستین سرویس ایرانی پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صداوسیما مانند ایران‌صدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner