فیلترهای سرامیکی ریخته گری

افزایش ۱۶۰ درصدی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از افزایش ۱۶۰ درصدی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید عماد شاهرخی در جلسه ستاد برداشت محصولات کشاورزی بیان کرد: تا پایان روز گذشته ۱۶۶ هزار و ۴۳۷ تن گندم مازاد نیاز کشاورزان استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه این میزان نسبت به سال گذشته در همین مقطع ۱۶۰ درصد افزایش داشته است، گفت: در بحث دانه‌های روغنی نیز تاکنون ۸۵۳ تن برداشت شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

شاهرخی از رکورد برداشت برخی شهرستان‌های جنوبی استان برای اولین بار در طول تاریخ خبر داد و گفت: برای اولین بار در شهرستان پلدختر در شرایطی که سال گذشته ۷۰۰۰ تن گندم خریداری شد، تاکنون ۳۲ هزار و ۳۱۴ تن خریداری شده است.

این مسئول اظهار کرد: در شهرستان رومشکان برای اولین بار ۷ هزار و ۵۸۹ تن خریداری شده که سال گذشته ۴۰۰ تن خریداری شده بود و در شهرستان چگنی در صورتی که رکورد ۲۵۰۰ تن را در گذشته ثبت کرده تاکنون ۵ هزار و ۵۷۳ تن خریداری شده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  قیمت میوه های نوبرانه ۲۰ درصد کاهش یافت-تایمز

این مقام مسئول اظهار کرد در حال حاضر با اضافه کردن ۳۰۰ دستگاه کمباین نسبت به سال گذشته ۱۵۰۰ دستگاه کمباین کار برداشت مزارع استان را انجام می‌دهند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: فعالیت جهاد کشاورزی مستمر و همیشگی است و فعالیت مقطعی ندارد در همین راستا به همت مضاعف نیاز داریم تا از فرصت و توفیق الهی که در راستای خدمت به خانواده کشاورزی نصیبمان گردیده استفاده و دین خود نسبت به نظام و انقلاب ادا کنیم.

وی بر آسیب شناسی و بازنگری روی ضعف‌ها و تقویت نقطه قوت‌ها، برگزاری روز مزرعه‌ها و استفاده از تجربیات کشاورزان پیش رو، تشکیل اتاق فکر در معاونت بهبود تولیدات گیاهی، بیمه محصولات کشاورزی، استفاده از تغذیه مناسب، نظارت بر نرخ کمباین‌ها در راستای ضایع نشدن حق کشاورزان، جلوگیری از کشت گیاهان آبدوست، تهیه تانکر برای آبیاری مناطق کم آب، استفاده از تجربیات مدیریت ترویج، پیگیری اعتبارات تملک دارایی، رفع تداخلات، صدور استاد و اجرای آرای قطعی تأکید کرد.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

تحلیل دوج کوین امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل دوج کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال ممکن است در آینده تا سطح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner