فیلترهای سرامیکی ریخته گری

امکان بازدید شبانه از ۳ موزه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرهوشنگ للهی اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان سه مرکز منتخب یعنی باغ موزه هنر ایرانی، باغ موزه قصر و موزه هنرهای دینی امام علی (ع) از ساعت ۱۸ تا یک بامداد باز است و علاقه‌مندان امکان بازدید از آن را دارند.

وی با بیان اینکه هر یک از این مراکز آثار خود را ارائه می‌دهند، ادامه داد: باغ موزه هنر ایرانی با نمایشگاهی که در آن دایر است به اضافه مجموعه باغ و مجسمه‌ها، باغ موزه قصر با موزه مارکوف و زندان سیاسی و همچنین نگارخانه و نمایشگاهی که در آنجا دایر است؛ آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

للهی افزود: موزه هنرهای دینی امام علی (ع) نیز با دو نمایشگاه «بهار خیالی‌نگاری» شامل نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای و آثار معرق استاد آتش‌بنده میزبان علاقه‌مندان است.

مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان گفت: برای روز قدس نیز یک اثر تولیدی با عنوان «نوای مقاومت» و ورک‌شاپ نقاشی‌خط «کاتبان وحی» را داریم که استادان خوشنویسی آثاری با مضامین آیات قرآن خلق می‌کنند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  احتمال آغاز اعزام 350 هزار نفر به عمره مفرده از ماهآینده

به گزارش ایمنا، ساخت موزه هنرهای دینی امام علی (ع) در سال ۱۳۷۹ که به نام مبارک حضرت امیرالمومنین (ع) نامگذاری شده بود، آغاز شد و در سال ۱۳۸۱ به پایان رسید. موزه در زمینی به مساحت ۱۴۹۰ متر مربع ۲۷۰۰ متر بنا در چهار طبقه شامل بخش‌های مختلف از جمله گالری‌های موزه، بخش مرمت، کتابخانه تخصصی، سالن اجتماعات و کافه‌گالری شکل گرفته و توانسته است در زمره یکی از معتبرترین گالری–موزه‌های کشور قرار گیرد.

باغ‌موزه قصر که سابقاً زندان قصر نامیده می‌شد، اولین زندان متمرکز شهر تهران بود. این زندان هم اینک تعطیل شده است و با عنوان باغ‌موزه قصر فعالیت می‌کند.

باغ‌موزه هنر ایرانی که با نام باغ سپهبد نیز شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران است که در منطقه الهیه قرار گرفته است. عمده شهرت این باغ‌موزه، به خاطر وجود ماکت‌هایی زیبا از جاذبه‌های گردشگری معروف ایران در آن است.

الماس تراشکاری

Check Also

تلوبیون همراه نامزد‌های ریاست جمهوری در انتخابات-تایمز

سامانه تلوبیون به عنوان نخستین سرویس ایرانی پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صداوسیما مانند ایران‌صدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner