فیلترهای سرامیکی ریخته گری

بررسی دلایل افزایش قیمت بیت کوین؛ تحلیلگران چه نظری دارند؟

جریان ورود سرمایه ETFهای اسپات بیت کوین و همچنین افزایش امیدواری‌ها به کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر (شهریور)، باعث شد تا قیمت BTC با رشد ۶ درصدی به سطح ۵۸٬۰۰۰ دلار بازگردد.

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

  • مدیرعامل پلتفرم کریپتوکوانت معتقد است بازار بیت کوین نقدینگی کافی برای جذب فشار فروش توسط دولت‌ها را دارد.
  • داده‌های بازار فیوچرز نشان می‌دهد معامله‌گران به ادامه روند صعودی قیمت بیت کوین امیدوار هستند و به همین دلیل تمایل دارند برای حفظ پوزیشن‌های خود، هزینه بیشتری پرداخت کنند.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین

BTC:


پس از اینکه به کف ۵ ماهه خود رسید، با رشد ۶ درصدی در ۶ جولای (۱۶ تیر) به سطح ۵۸٬۰۰۰ دلار بازگشت. این موضوع نشان می‌دهد که معامله‌گران در حال غلبه بر تاثیرات اخبار فروش بیت کوین‌هایی هستند. شایان ذکر است که منظور از این اخبار منفی، فروش ‌BTC توسط دولت‌های آمریکا و آلمان و همچنین صرافی Mt.Gox است.

کاهشترس معامله‌گران

در ۲۴ ساعت گذشته تحلیلگران بازار ارز دیجیتال به دنبال کاهش ترس معامله‌گران بوده‌اند. یکی از این افراد کی یونگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل پلتفرم کریپتوکوانت، است که به معامله‌گران یادآور شد دولت‌ها تنها ۸ میلیارد دلار بیت کوین یعنی حدود ۴ درصد از ۲۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌ای را در اختیار دارند که از سال ۲۰۲۳ وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است.

مارکت کپ تحقق‌یافته بیت کوین در مقایسه با ذخایر دولت‌هامارکت کپ تحقق‌یافته بیت کوین در مقایسه با ذخایر دولت‌ها
مارکت کپ تحقق‌یافته بیت کوین در مقایسه با ذخایر دولت‌ها

به عبارت دیگر، طبق گفته‌های او بازار بیت کوین نقدینگی کافی برای جذب فشار فروش دولت‌ها را دارد و دولت آلمان می‌تواند باقی‌مانده دارایی خود (حدود ۴۲٬۰۰۰ BTC) را در روزهای آتی عرضه کند.

تحلیلگر مستقل دیگری به نام تریدر تاردیگرد (Trader Tardigrade) فشار فروش کنونی را به رویدادهای «قوی سیاه» گذشته تشبیه کرده که به بازگشت‌های شارپی قیمت و ادامه‌دار شدن بازار صعودی منجر شده‌اند. وی خاطر نشان کرد:

بیت کوین در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ به یک صورت حرکت کرده است. به جز سال ۲۰۲۰، BTC چند شکست‌ جعلی یا فیک اوت (Fakeout) زیر خط روند خود داشته است. با این حال پس از دستیابی به این خط روند، بازار صعودی شکل گرفته است.

نمودار هفتگی قیمت بیت کویننمودار هفتگی قیمت بیت کوین
نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر مشهور بازار ارز دیجیتال، معتقد است فشار فروش فعلی بخشی از چرخه بیت کوین پس از هاوینگ است. طبق گفته‌های او قیمت بیت کوین پس از هاوینگ، معمولاً تا چند ماه برای سازگاری با ساختار جدید عرضه BTC، با اصلاح‌های بزرگی مواجه می‌شود.

نمودار ماهانه قیمت بیت کویننمودار ماهانه قیمت بیت کوین
نمودار ماهانه قیمت بیت کوین

با این حال بعد از این سازگاری، رشد قیمت بیت کوین آغار شده و به دلیل کاهش عرضه و افزایش تقاضا معمولاً با یک روند صعودی قدرتمند ادامه پیدا می‌کند.

مقایسه عملکرد بیت کوین و بازار سهام

رشد قدرتمند بیت کوین به دنبال اوج گرفتن بازار سهام در ایالات متحده اتفاق افتاده است. به عبارت دقیق‌تر شاخص S&P500 به ۳۴مین رکورد امسال خود دست پیدا کرده است. به نظر می‌رسد رشد بازار سهام آمریکا پس از انتشار گزارش بازار کار این کشور و افزایش نرخ بیکاری آن افزایش یافته است.

شایان ذکر است که بازار وال استریت به واسطه داده‌های آمریکا، به کاهش نرخ بهره در سپتامبر (شهریور) امیدوارتر شده‌ است. به همین خاطر احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا از ۵۵.۴ درصد در ماه گذشته به ۷۲ درصد افزایش پیدا کرده است. شایان ذکر است که معمولاً کاهش نرخ بهره یک کاتالیزور صعودی برای بیت کوین و دارایی‌های پرریسک بالا تلقی می‌شود.

بعد از انتشار این داده‌ها ETFهای اسپات بیت کوین با ورود سرمایه ۱۴۳ میلیون دلاری روبه‌رو شدند. شایان ذکر است که در هفته گذشته این صندوق‌ها به مدت ۲ روز متوالی با خروج سرمایه مواجه شده‌ بودند.

جریان خالص ETF بیت کوین

افزایش فاندینگ ریت معاملات بیت کوین در بازار فیوچرز

افزایش قیمت بیت کوین با رشد شدید فاندینگ ریت در بازار فیوچرز همراه بود. این در حالی است که اوپن اینترست بیت کوین در مدت زمان مشابه به طرز چشمگیری کاهش یافته‌ است.

در تاریخ ۶ جولای (۱۶ تیر) نرخ فاندینگ ریت به ۰.۱۷۸ درصد رسید. در حالی که این مقدار در دو هفته گذشته معادل ۰.۰۴۴ درصد محاسبه شده‌ است. این درحالی است که در همین مدت سود باز قراردادها از ۳۱.۶۴ میلیارد دلار به ۲۸ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

افزایش فاندینگ ریت و کاهش اوپن اینترست بیت کوینافزایش فاندینگ ریت و کاهش اوپن اینترست بیت کوین
افزایش فاندینگ ریت و کاهش اوپن اینترست بیت کوین

این امر نشان می‌دهد معامله‌گران به ادامه روند صعودی قیمت بیت کوین امیدوار هستند و به همین دلیل تمایل دارند برای حفظ پوزیشن‌های خود، هزینه بیشتری پرداخت کنند.

فاندینگ ریت بالا و اوپن اینترست علاوه بر این نشان می‌دهد که بازیگران ضعیف‌تر از بازار خارج شده و معامله‌گران مصمم‌تر پوزیشن‌های خود را حفظ کرده و یا افزایش می‌دهند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  رفع نقاط حادثه‌خیز در بیش از ۵۰ روستای کرمان توسطخیران
الماس تراشکاری

Check Also

لن ساسمن کیست و چرا ممکن است ساتوشی ناکاموتو باشد؟

احتمالاً خیلی از کاربران بازار کریپتو اسم لن ساسمن را برای اولین بار در روزهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان