فیلترهای سرامیکی ریخته گری

بسترسازی برای توسعه اقتصاد دیجیتال با کمک ریال دیجیتال-تایمز


سیاوش غیبی‌پور کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ۳ تیرماه ریال دیجیتال به شکل آزمایشی در جزیره کیش رونمایی شد. ریال دیجیتال همان اسکناس است و تنها فرقی که با اسکناس دارد بحث عدم وجود کاغذ است به عبارت دیگر ریال دیجیتال همان تعهد بانک مرکزی، اما به شکل الکترونیکی است.

این کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار کرد: عملیاتی شدن ریال دیجیتال دارای مزیت‌های گوناگونی است از جمله اینکه بستر سازی برای توسعه اقتصاد دیجیتال می‌کند همچنین ریال دیجیتال ظرفیت‌های لازم برای توسعه پول برنامه ­پذیر یا قابل برنامه­ ریزی را تسهیل می‌کند.

او در ادامه اظهار کرد: با ریال دیجیتال تجارت الکترونیک هم به شکل موثری در جهت روبه جلو حرکت خواهد کرد همچنین ریال دیجیتال به بانک مرکزی برای بحث نظارت هم کمک شایانی خواهد کرد؛ کاهش هزینه چاپ پول، کاهش تقاضا برای اسکناس، دسترسی مطلوب از مزیت‌های ریال دیجیتال است.

پیش از این هم مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ریال دیجیتال و توسعه آن در سایر بانک‌ها گفته بود: هم اکنون ریال دیجیتال برای سه بانک ملت، تجارت و ملی عملیاتی است بانک‌های دیگر هم در واقع در صف آزمون هستند و اقدامات خود را انجام می‌دهند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  پیگیر تخصیص تسهیلات تکمیلی برای واحدهای مسکن مسجدسلیمانهستیم

همچنین او در خصوص تفاوت ریال دیجیتال با رمز ارز‌ها گفت: ریال دیجیتال به لحاظ فن‌آوری مبتنی بر همان تکنولوژی dlt ارز رمز است، اما به لحاظ کارکرد کاملا متفاوت از رمز ارز بوده همچنین ریال دیجیتال ماینیگ ندارد و مدیریت متمرکز از سمت بانک مرکزی بر آن اعمال می‌شود و با سیاست پولی حاکم است از این لحاظ اختلاف زیادی با رمز ارز دارد.

خبرنگار: کیمیا قلی پور


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

بهره‌مندی بیش از ۱۷ میلیون مشترک گاز از تخفیف و پاداش صرفه‌جویی-تایمز

مسلم رحمانی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران امروز در برنامه آیین رونمایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *