به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تایمز، اسنپفود در واکنش به خبر هک اطلاعات کاربران این پلتفرم طی بیانیهای اعلام کرد:
«پیرو هک و اقدام به فروش مستقیم بخشی از اطلاعات کاربران اسنپفود به اطلاع میرسانیم که شرکت اسنپفود در قدم اول در همکاری با پلیس فتا در حال شناسایی و رفع منبع آلودگی ناشی از اقدام این گروه هکری است.
شرکت اسنپفود مسئولیت این اتفاق را میپذیرد و حتماً بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع آن انجام خواهد داد.
گفتنی است این گروه هکری پیش از مذاکره با اسنپفود اقدام به فروش اطلاعات کرده است و شرکت اسنپفود حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار دادههای کاربران، از طریق مذاکره با این گروه هکری، خواهد کرد.
لازم به ذکر است که کلیه اطلاعات پرداخت بانکی کاربران، اعم از اطلاعات مربوط به کد امنیتی کارت (CCV)، رمز عبور و تاریخ انقضا، در امنیت کامل قرار دارد و این اطلاعات مطابق مقررات بانک مرکزی در هیچ یک از پلتفرمها ذخیره نمیشود.
متعاقباً اطلاعات تکمیلی در این مورد را منتشر خواهیم کرد.»
به گزارش تایمز، یک گروه هکری با ارائه شواهدی بهعنوان نمونه، ادعا داشته است که کل دادههای اسنپفود، شامل اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر و ۸۸۰ میلیون سفارش را به دست آورده است.
این گروه میگوید اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر شامل نام کاربری، پسورد، ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، تاریخ تولد و همچنین اطلاعات بیش از ۸۸۰ میلیون سفارش محصول را استخراج کرده است.
تیم هکری اعلام کرده است که این اقدام را به اسنپفود اطلاع نداده و مستقیماً اطلاعات را برای فروش گذاشته است، اما دلیل این کار برمیگردد به تابستان امسال که همان گروه هکری تپسی را هک کرده بود و حالا عنوان کرده است: پس از ماجرای تپسی تصمیم گرفتیم با هیچ شرکتی در آینده مذاکره نکنیم!
انتهای پیام/+