فیلترهای سرامیکی ریخته گری

تحلیل بیت کوین؛ چرا قیمت BTC دوباره افزایش یافت؟

بیت کوین در روز قبل با رشد نسبتاً خوبی روبه‌رو شد و دوباره به محدوده ۶۷٬۰۰۰ دلار رسید.

فهرست عناوین

خلاصه خبر

  • به نظر می‌رسد که حرکت صعودی شرکت‌های بخش فناوری و بازار کار قوی، دلیل اصلی افزایش BTC بوده‌ است.
  • داده‌های ضعیف املاک و مستغلات ایالات متحده در ۲۳ اکتبر (۲ آبان) ترس از رکورد در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را تقویت کرد.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین

BTC:


بین ۲۳ تا ۲۴ اکتبر (۲ تا ۳ آبان) و پس از آزمایش مجدد سطح ۶۵٬۲۰۰ دلار ۴ درصد افزایش یافت. در حالی که این حرکت صعودی تا حد زیادی با افزایش جریان ورودی ETFهای اسپات بیت‌ کوین مرتبط بوده‌، به نظر می‌رسد شرایطی اقتصادی و رشد سهام بخش فناوری نیز به افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران کمک کرده است. در واقع، به نظر می‌رسد چند عامل به افزایش قیمت بیت کوین کمک کرده است.

شایان ذکر است که خالص جریان خروجی ۷۹ میلیون دلاری ETFهای اسپات بیت کوین در ۲۲ اکتبر (۱ آبان) بعضی از معامله‌گران را نگران کرد. علاوه بر این در ۲۳ اکتبر (۲ آبان) شاخص دلار آمریکا (DXY) به رکورد ۳ ماهه خود رسید و نشان داد معامله‌گران به دنبال دارایی‌های امن هستند.


ثبت نام سریع در نوبیتکسثبت نام سریع در نوبیتکس
شاخص دلار آمریکا و قیمت بیت کوین

علاوه بر این، داده‌های ضعیف املاک و مستغلات ایالات متحده در ۲۳ اکتبر (۲ آبان) ترس از رکورد در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را تقویت کرد. بر اساس گزارش انجمن بانکداران آمریکا، درخواست وام مسکن در این کشور (برای خرید خانه) در هفته منتهی به ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) به کف خود از آگوست (مرداد) رسید و سومین کاهش متوالی را رقم زد. این کاهش در درجه اول ناشی از افزایش هزینه‌های وام مسکن بود.

با این حال، نا اطمینانی مذکور متحده زمانی که در ۲۳ اکتبر (۲ آبان) ۱۹۲ میلیون دلار وارد ETFهای اسپات بیت کوین اعلام شد، محو شد. در همان روز داده‌های مثبت بازار کار آمریکا هم منتشر شد.

داده‌های بازار کار ایالات متحده

بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا، تعداد درخواست‌های جدید برای دریافت بیمه بیکاری در آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ اکتبر (۲۸ مهر) به اندازه ۱۵٬۰۰۰ نفر کاهش یافت. در همین حال، تعداد افرادی که پس از هفته اولیه کمک به خود مزایا هم دریافت می‌کنند، به اندازه ۲۸٬۰۰۰ نفر افزایش یافت. این امر می‌تواند نشان‌دهنده بازار کار قوی‌ آمریکا باشد و راه را برای کاهش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو هموار کند.

یکی دیگر از دلایل تقویت بازارهای سنتی بخش فناوری بود، زیرا شرکت NVidia سود فصلی بی‌سابقه‌ای را گزارش کرده است. تسلا نیز پس از انتشار درآمدش ۱۷ درصد افزایش یافت. علاوه بر این گزارش درآمدی این شرکت نشان داد که هیچ یک از بیت کوین‌های آن به فروش نرفته‌ است.

همبستگی بالای بیت کوین با شرکت‌های فعال در بخش فناوری

برخی ممکن است استدلال کنند که محرک‌های بیت کوین با محرک‌های بازار سهام، به ویژه سهام بخش فناوری متفاوت است. با وجود این واقعیت این است که همبستگی ۵۰ روزه بیت کوین و بازار سهام در اکتبر (مهر) بالای ۸۰ درصد باقی مانده است.

البته این همبستگی در نوسان و متغیر است. با این حال بیت کوین و سهام فناوری زمانی که محرک‌های اصلی و ریسک‌ها همسو می‌شوند (دوره‌های نقدینگی بالاتر یا نگرانی در مورد رکود اقتصادی)، با هم حرکت می‌کنند.

در نتیجه هرچند که جریان‌ ورودی ETFهای اسپات بیت کوین بی‌شک در رشد آن سهم داشته‌، به نظر می‌رسد که حرکت صعودی شرکت‌های بخش فناوری و بازار کار قوی، دلیل اصلی افزایش BTC بوده‌ است.

همبستگی بیت کوین و شرکت‌های بخش فناوریهمبستگی بیت کوین و شرکت‌های بخش فناوری
همبستگی بیت کوین و شرکت‌های بخش فناوری




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  نرخ بیکاری ۹.۲ درصد شد
الماس تراشکاری

Check Also

حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مگاولت آمپر به ظرفیت برق تهران اضافه خواهد شد-تایمز

۱۳:۵۳ – ۰۳ آبان ۱۴۰۳ فرهاد شبیهی، مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران در نشست خبری گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان