فیلترهای سرامیکی ریخته گری

تحلیل ETH/BTC؛ آیا زمان رشد اتریوم رسیده است؟

اتریوم با اختلاف زیاد رشد کمتری نسبت به بیت کوین داشت و روند ETH/BTC در ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) به کف خود در سه سال و نیم گذشته رسید؛ کفی که آخرین بار در سال ۲۰۲۱ مشاهده شده‌ بود. سوال بزرگ این است که آیا فرصت خرید اتریوم فرا رسیده‌ یا ETH به عملکرد ضعیف خود ادامه می‌دهد؟

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

  • رشد اتریوم بسیار کمتر از بیت کوین بوده است.
  • در نمودار بلندمدت ETH/BTC یک الگوی مثلث متقارن شکل گرفته است

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین [crypro_price=”BTC-USDT”] چند ماه است که در یک رنج قیمتی گیر کرده است. با وجود این تحلیلگران باور دارند که قیمت آن از رنج مذکور خارج شده و در سه ماهه چهارم سال جاری رشد می‌کند.

با این حال، تحلیلگران از اتریوم [crypro_price=”ETH-USDT”] انتظار مشابهی ندارند. این در حالی که رشد اتریوم بسیار کمتر از بیت کوین بوده است. معامله‌گران Polymarket، بزر‌گترین بازار پیش‌بینی جهان، ۸۵ درصد احتمال می‌دهند که اتریوم در سال ۲۰۲۴ به بالاترین حد خود نرسد.


ثبت نام سریع در نوبیتکسثبت نام سریع در نوبیتکس

البته همه تحلیلگران از اتریوم ناامید نشده‌اند. مدیر ارشد سرمایه‌گذاری Bitwise Asset Management در یک پست وبلاگی در ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور) گفت که اتریوم می‌تواند تا پایان سال شدیداً رشد کند.

حال سوال این جا است که آیا اتریوم می‌تواند رشد کند و عملکرد بهتری از بیت کوین داشته باشد؟ بیایید نمودار اتریوم در برابر بیت کوین را تجزیه و تحلیل کنیم تا جواب این سوال مشخص شود.

تحلیل ETH/BTC در تایم فریم هفتگی

در نمودار بلندمدت ETH/BTC یک الگوی مثلث متقارن شکل گرفته است. این امر نشان‌دهنده عدم تصمیم‌گیری بین خریداران و فروشندگان است. به طور کلی خریداران از خط حمایت الگوی مذکور دفاع کرده و فروشندگان از خط مقاومت آن حمایت می‌کنند.

تحلیل ETH/BTC در تایم فریم هفتگی اتریومتحلیل ETH/BTC در تایم فریم هفتگی اتریوم
تحلیل ETH/BTC در تایم فریم هفتگی

شیب هر دو میانگین متحرک کاهش یافته‌ و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک منطقه اشباع فروش قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که فروشندگان قدرت بیشتری دارند. در نتیجه ETH/BTC ممکن است تا خط حمایت مذکور کاهش یابد اما فشار خرید اتریوم در این سطح احتمالاً رشد می‌کند.

اگر قیمت اتریوم بعد از برخورد به خط حمایت مذکور رشد کند و به بالای میانگین‌های متحرک برسد؛ نشان می‌دهد که ممکن است مدت زمان بیشتری در داخل مثلث باقی بماند. حرکت بعدی ETH/BTC می‌تواند با شکست بالا یا پایین مثلث مذکور مشخص شود. عبور از مقاومت این مثلث ETH/BTC را به ۰.۱۸ BTC می‌رساند و سقوط به زیر حمایت آن، ETH/BTC را به ۰.۱۵ BTC خواهد رساند.

تحلیل ETH/BTC در تایم فریم روزانه

در تایم فریم روزانه ETH/BTC چند ماه است که در یک کانال نزولی معامله می‌شود و یک سری اوج و کف را ایجاد کرده است.

تحلیل ETH/BTC در تایم فریم روزانه اتریومتحلیل ETH/BTC در تایم فریم روزانه اتریوم
تحلیل ETH/BTC در تایم فریم روزانه

یک نکته مثبت برای خریداران اتریوم این است که RSI یک واگرایی مثبت ایجاد کرده و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۰۴ BTC) صاف شده‌ است. این امر نشان می‌دهد که فشار فروش اتریوم ممکن است کاهش یابد.

شکسته‌ شدن‌ و بسته‌ شدن‌ کندل ETH/BTC بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۰.۰۴ BTC) نشان‌دهنده شروع حرکت صعودی آن خواهد بود. زمانی تغییر روند ETH/BTC مشخص می‌شود که مقاومت کانال مذکور شکسته‌ شده‌ و کندل روزانه ETH/BTC بالای آن بسته‌ شود.

این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت در صورتی باطل می‌رشود که ETH/BTC کاهش یافته و به زیر ۰.۰۳۸ BTC برسد. این امر می‌تواند به ریزش بیشتر ETH/BTC تا حمایت کانال آن کمک کند.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تشکیل بیش از ۲۱ هزار پرونده تخلف صنفی طی یک ماه اخیر
الماس تراشکاری

Check Also

قیمت همستر کامبت امروز ۹ مهر به تومان و دلار (قیمت توکن همستر HMSTR)

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان