رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور بحث بیکاری دانشآموختگان دانشگاهی است، گفت: آموزشهای مبتنی بر صلاحیت با مهارتهای شغلی و حرفهای گره خورده است. باید بحث احراز صلاحیت به معنای عام و صلاحیت حرفهای به معنای خاص در فارغالتحصیلان و فراگیران مورد توجه جدی قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، حمید حمزهزاده در نشست تخصصی “آموزش مبتنی بر صلاحیت؛ نیاز امروز، ضرورت فردا” از سلسله نشستهای علمی “آینده مشاغل و مشاغل آینده” که توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی و با همکاری جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: آموزش مبتنی بر صلاحیت، این مسیر را برای ما روشن میکند که دانشجو، استاد، فضای آموزشی، رشتهها و دورهها، نحوه و میزان مشارکت و تعامل، فراگیر ورودی و فارغالتحصیل خروجی، باید چگونه باشد که بتوان به نتایج مطلوب و موثر در زمینه حرفهای مورد نظر دست یافت.
رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به بیکاری دانشآموختگان دانشگاهی، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات کشور بحث بیکاری دانشآموختگان دانشگاهی است. باید بحث احراز صلاحیت به معنای عام و صلاحیت حرفهای به معنای خاص در فارغالتحصیلان و فراگیران مورد توجه جدی قرار گیرد. این موضوع، جز با تغییر رویکرد در سیستمهای آموزشی به سوی برنامهریزی و ارائه آموزشها به صورت “آموزش مبتنی بر پیامد” و “آموزش مبتنی بر صلاحیت” محقق نخواهد شد.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با برگزاری نشستهای علمی “آینده مشاغل” و “مشاغل آینده” حرکت خوبی به منظور توسعه دورهها، رشتهها و مهارتهای مورد نیاز دانشجویان و دانشآموختگان آغاز کرده است، افزود: نتایج این نشستها باید در بخشهای مختلف آموزشی و بهویژه مهارتآموزی مورد توجه قرار گیرد. سیاستگذاران آموزش در سطح خرد و کلان باید بدانند برای داشتن بیشترین بهرهوری در آینده مشاغل و مشاغل آینده، چه مهارتها و صلاحیتهایی مورد نیاز است تا سیاستها و برنامههای آموزشی را بر اساس این اطلاعات اجرا کنند.
به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی، حمزهزاده گفت: آموزش مبتنی بر پیامد مشخص میکند که برنامههای آموزشی چگونه میخواهد انسان را تربیت کند. همچنین ویژگیهای نیروی انسانی به عنوان یک نیروی کارآمد حداکثری را در کانون توجه قرار میدهد.
انتهای پیام