فیلترهای سرامیکی ریخته گری

جبران خسارت سیل در حوزه‌های مختلف استان اردبیل در دستور کار است

ایسنا/اردبیل وزیر کشور با اشاره به اهمیت توجه بیش‌تر به پیش‌بینی و پیشگیری سیلاب‌ها گفت: با تقویت سامانه‌های پیش‌بینی و تقویت ابنیه‌هایی همچون فنی، راه و منازل و مسیل‌سازی و کانال‌سازی و آبخیزداری، بخش حداکثری و بسیار قابل توجهی از خسارات سیل پیشگیری می‌شود.

احمد وحیدی ۲۸ خرداد در نشست ستاد مدیریت بحران سیلاب‌های اخیر استان اردبیل که در فرمانداری گرمی برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه پیش‌بینی و پیشگیری سیلاب‌ها اقداماتی در سطح کشور انجام شده است ولی این اقدامات اصلا کافی نبوده و با تقویت سامانه‌های پیش‌بینی و تقویت ابنیه‌هایی همچون فنی، راه و منازل و مسیل‌سازی و کانال‌سازی و آبخیزداری، بخش حداکثری و بسیار قابل توجهی از خسارات سیل پیشگیری می‌شود.

وی افزود: باید اطلس مخاطرات استان اردبیل در حوزه سیلاب تدوین و اقدامات لازم جهت پیشگیری در سطح ملی و استانی توسط دستگاه‌های اجرایی استان در دستور کار ویژه قرار داشته باشد.

ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان و شهرداری‌ها برای جبران خسارات سیل پای کار هستند

وزیر کشور تصریح کرد: در سیلاب‌های اخیر استان اردبیل ۱۵۰۰ رقم تجهیزات واحدهای مسکونی و ۱۵۰۰ واحد فعال دامی دچار آسیب‌های بسیار قابل توجهی شده است که آسیب‌های مذکور با اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) رفع خواهد شد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  ویدئو / زندگی در حاشیه

وحیدی ادامه داد: در حوزه ساخت، بازسازی و مرمت منازل مسکونی آسیب‌دیده در سیلاب‌های استان اردبیل، میلگرد و سیمان توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تأمین می‌شود و در نقاط شهری و روستایی، آسفالت‌های آسیب‌دیده توسط شهرداری‌ها ترمیم و بهسازی‌ خواهد شد.

ضرورت جابه‌جایی منازل واقع در مسیر سیلاب

وی گفت: باید منازل مسکونی در سطح استان اردبیل که در مسیل‌های سیلاب قرار دارند با اتخاذ تدابیر لازم همچون تأمین زمین جابه‌جا شوند و به‌شکل ویژه و بدون اتلاف وقت، قنات‌ها و چاه‌هایی که با گل‌ولای پر شده است، تخلیه شود.

وزیر کشور اظهار کرد: تسهیلات و وام‌های مناسب برای باغداران و کشاورزان سیل‌زده استان اردبیل در نشست مدیریت بحران کشور در دستور کار قرار می‌گیرد و دستورات لازم صادر خواهد شد.

ظرفیت‌های گلخانه‌ای گرمی تبدیل به ثروت می‌شود

وحیدی بیان داد: با عنایت پروردگار متعال و تلاش شبانه‌روزی مسؤولان استانداری، فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، خدمت‌رسان و مردم‌نهاد، به‌دنبال سیلاب‌های اخیر، در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و فقط آب چند روستا قطع بوده که به‌زودی وصل می‌شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  مولفه اصلی قدرت هر کشور، جمعیت خلاق و مولد است

وی گفت: شهرستان گرمی در حوزه کشاورزی گلخانه‌ای ظرفیت بسیار قابل توجهی دارد که با توجه ملی و پیگیری‌های استانی، این ظرفیت ویژه به ثروت تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner