فیلترهای سرامیکی ریخته گری

جهش گردشگری در خراسان جنوبی با درایت دولت شهید رییسی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز


به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در مدت سه سال ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی تلاش زیادی برای توسعه و آبادانی کشور در حوزه‌های مختلف انجام شد و ایشان به استان خراسان جنوبی تعلق خاصی داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با بیان این‌که رویکرد دولت شهید سیدابراهیم رئیسی گردشگری‌محور بود، گفت: یکی از اولویت‌های رئیس‌جمهور شهید، توسعه گردشگری و صنایع‌دستی استان بود.

وی ابراز امیدواری کرد: رویکرد شهید سیدابراهیم رئیسی را در دولت بعدی نیز شاهد باشیم تا توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار در استان ادامه داشته باشد.

ثبت ۶۶ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی در دولت سیزدهم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در دولت شهید آیت‌الله رئیسی، ۶۶ اثراستان در فهرست میراث‌ملی کشور و ۴ اثر در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

شاه وردی اظهار کرد: با توجه به ضرورت نگهداری و حفاظت از بناهای تاریخی سطح استان، که مورد تاکید رئیس جمهور نیز بود، طی این مدت، ۱۴۲ بنای تاریخی از قبیل کاروانسرا، رباط، آسباد و آسیاب آبی، حوض انبار، حمام، قلعه، مسجد، حسینیه و تکیه، باغ و خانه تاریخی در استان مرمت شد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شهرکرد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

شاه‌وردی افزود: ۴ کاروانسرای سرایان، ده‌محمد، خان و چهل پایه در سال ۱۴۰۲ در میراث جهانی ثبت شد و آثار ثبت جهانی خراسان جنوبی به همراه آثار جهانی بیابان لوت، قنات بلده فردوس، باغ و عمارت اکبریه، ژئوپارک طبس و روستای خراشاد به ۹ اثر رسید و یک پرونده مشتمل بر ۱۷۱ تعداد آسباد تکمیل و برای بررسی و حضور ارزیابان به وزارتخانه ارسال شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت ۲۲ اثر تاریخی در استان تعیین حریم شد که هدف از ایجاد حریم در بناها و آثار تاریخی را حفاظت و ارزش گذاشتن و جلوگیری از مخدوش کردن منظر آنها است.

آغاز عملیات اجرایی موزه بزرگ خراسان جنوبی

وی اظهار کرد: در خردادماه سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی موزه بزرگ خراسان جنوبی در مساحت سه هزار مترمربع آغاز شد.

شاه‌وردی بیان کرد: طی دولت شهید آیت‌الله رئیسی شاهد مشارکت حداکثری مردم در احیای بناهای تاریخی بودیم که انشاالله احیای این بناهای تاریخی با تعامل و همکاری همه بخش‌های میراث‌فرهنگی و مشارکت حداکثری مردم نتایج خیلی خوبی در بر خواهد داشت.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  طرح ها و لوایح به کمیسیون ها اعلام وصول شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از صدور ۱۳۱ موافقت اصولی برای ساخت تأسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد و ۴۶۳ میلیون و ۹۵۷ هزاری ریالی در استان در دولت شهید آیت‌الله رئیسی خبر داد.

شاه وردی اظهار کرد: برای گسترش زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری در استان این اداره‌کل همکاری خوبی با سرمایه‌گذاران در زمینه صدور موافقت اصولی به خصوص در زمینه اقامتگاه بوم‌گردی، هتل، مجتمع‌های گردشگری اقامتی و … دارد.

فعالیت ۲۳۸ تأسیسات گردشگری

وی با اشاره به وجود ۲۳۸ تأسیسات گردشگری فعال در استان گفت: طی سه سال گذشته ۵۰ پروانه بهره‌برداری و فعالیت انواع تأسیسات گردشگری صادر شده است و ۵۰ مورد نیز استانداردسازی تأسیسات گردشگری و صدور گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به استقبال خوب علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه گردشگری از دوره‌های آموزشی گفت: طی ۳ سال گذشته حداقل ۳۵ دوره آموزشی برای حداقل ۴۵۰ نفر از متقاضیان و علاقه مندان به صنعت گردشگری برگزار شده است و گواهینامه دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش گردشگری برای حداقل ۴۰ نفر صادر شده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  ارائه خدمات شبانه‌روزی سامانه ۰۹۶۲۹ به گردشگران و زائران - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

برگزاری بیش از ۳۰ رویداد گردشگری

شاه وردی به برگزاری بیش از ۳۰ رویداد گردشگری در هر سال در سطح استان و ثبت ۱۴ رویداد در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد، و افزود: گسترش گردشگری رویداد محور در کنار دیگر جنبه‌های گردشگری دارای اهمیت بسیار بالایی است و این امر می‌تواند به پویایی اقتصاد به خصوص جوامع محلی و روستاهایی که ظرفیت برگزاری رویدادهای گردشگری را دارند بیانجامد.

شاه‌وردی گفت: طی این مدت ۴ هزار ۵۷۸ گردشگر خارجی به استان خراسان جنوبی سفر کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از ثبت ۲ هزار و ۱۴۸ اشتغال در دولت شهید آیت‌الله رئیسی خبر داد.


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

۳۶۵ بازدید از اماکن گردشگری استان سمنان صورت گرفت  – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن اخلاقی در نشست ستاد خدمات سفر سمنان به میزبانی استانداری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner