مسئول دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: انقلابهای توحیدی با تحولات گستردهای همراه هستند. انقلاب اسلامی ایران هم مشغول این مسأله است. اولین مرحله طی کردن انقلابهایی توحیدی، تحول فکری و اعتقادی است. نقطه اصلی نهضت انبیاء روی فکر و اندیشه افراد است. دومین تحول نهضت انبیاء هم؛ تحول سیاسی به معنی تغییر رژیمی که بر مبنای کفر و شرک قرار دارد، است.
به گزارش ایسنا، حجتالاسلاموالمسلمین علی سعیدی که در آیین اختتامیه نخستین دو سالانه فرهنگی رسانهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سالن خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سخن میگفت، ادامه داد: پیامبر اعظم ما کار فکری و انسانسازی را طی کردند و پس از دو مرحله که اشاره شد مکه فتح شد. حضرت امام خمینی (ره) هم در طول سالیان بلند تحول فکری ایجاد کردند. وقتی منافقین در نجف پیش امام رفتند تا با سلاح بجنگند امام فرمودند که تحول فکری باید در مردم شکل بگیرد. سومین تحول در ساختار و سازمان توحیدی، تحولهای اداری، اقتصادی، اجتماعی است.
حجتالاسلام سعیدی با اشاره به اینکه مشکلترین تحول انبیاء تحول فرهنگی بود، خاطرنشان کرد: تغییر در عادات، آداب، رسوم و سنتهای جامعه بسیار دشوار است. هر نهضتی با رجعت و ارتجاع همراه است. اولین نقطه ارتجاع فکر و اعتقاد است و تا انقلاب عمق و رسوخ پیدا نکند همیشه خطر ارتجاع وجود دارد برای همین نیاز بود پس از رحلت پیامبر، امامان جامعه را اداره کنند تا انقلاب فرهنگی شکل بگیرد اما متأسفانه پس از رحلت پیامبر این اتفاق نیفتاد و شاهد رجعت و ارتجاع بودیم.
حجتالاسلام سعیدی گفت: پیامبر (ص) برای تحول جامعه چهار شیوه را به کار گرفت اما اجازه ندادند این شیوهها به طور کامل اجرا شود. اقدام یا شیوه اول پیامبر تأسیسی بود مانند نهاد مسجد، جمعه و جماعت و قضا و حلال و حرام، واجب و غیرواجب و قواعد تکلیفی. اما بشر امروز دارد به دوران جاهلیت بازمیگردد. همچنین برخی دیگر از شیوههای پیامبر تأییدی بود مانند: سختکوشی، مهماننوازی و اقتصادی عرب. بخش سوم هم تکلیمی بود. چهارمین بخش فعالیت پیامبر تحذیری بود مانند: بر حذر داشتن کشتن دختران.
مسئول دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اصحاب فرهنگ و رسانه باید تغییرات اساسی را در جامعه ایجاد کنند. وجود مصرفگرایی یکی از عواملی است که اصحاب رسانه باید برای تغییر دادن به آن توجه کنند. تأثیرپذیری و شایعهسازی هم از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد. در جوامع مسلمین شاهد خرافهگرایی هستیم و حرامشنوی از دیگر موارد مهمی است که دوری از آن نیاز به فرهنگسازی دارد. گرایش به ظواهر غربی مانند نامگذاریها در جامعه و سردر مغازهها و کفران نعمت هم از دیگر مواردی است که اکنون جامعه گرفتار آن است.
وی خاطرنشان کرد: این اجلاس نشان داد ظرفیت بالایی در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نمایندگی ولی فقیه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وجود دارد.
امیر سرتیپ شاهین تقیخانی اختتامیه نخستین دو سالانه فرهنگی رسانهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هم در این آیین، اظهار کرد: این دوسالانه با تدبیر و تصمیم دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا شکل گرفت.
وی افزود: فیلم، هنرهای دیجیتال و خبر سه بخش اصلی این دوسالانه را تشکیل داده است. با انتخاب اولیه، ۹۰۰ اثر به به دبیرخانه ارسال شد و از این آمار ۲۳۲ اثر توسط ۱۱ داور قضاوت شد. همچنین ۱۱ شاخص برای کیفیتسنجی این آثار در نظر بود که کارگردانی و اثربخشی از جمله این موارد است. ارتقا کمیت و کیفیت آثار تولیدی نیروهای مسلح انگیزه اصلی برگزاری این دوسالانه است.
تقیخانی یادآور شد: سنجش وضعیت موجود و ترسیم نقشه راه آینده نیروهای مسلح، تقویت اصل خودباوری ملی، تقویت انسجام و هماهنگی میان نیروهای مسلح، تعامل با رسانه ملی و خبرگزاریها، تقویت فرهنگ استقامت و مقاومت در نیروهای مسلح و احصا نقاط ضعف و قدرت تولیدات رسانهای نیروهای مسلح تعدادی از اهداف برگزاری این دوسالانه به شمار میروند.
وی در پایان بیان کرد: مسئولیت نخستین دوسالانه به سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران واگذار شد و در این راستا از همراهی سازمانها و نیروهایی که ما را در برگزاری این دوسالانه همراهی کردند تشکر میکنم.
در بخش دیگر این مراسم با حضور امیر سرتیپ نصیرزاده جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح، حجتالاسلام سعیدی، حجتالاسلام محمدحسنی رییس عقیدتی سیاسی ارتش، از بیژن نوباوه وطن، سردار رمضان شریف، امیر سرتیپ محمد بالار، شاهین تقیخانی، حجتالاسلام محمدباقر ابراهیمی، سردار حسین محبی، امیر سرتیپ داوود عبدی، یدالله ربیعی، سرهنگ صادق محمودی و اسماعیل داوری تقدیر شد.
انتهای پیام