فیلترهای سرامیکی ریخته گری

دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی شیروان

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده انتظامی شهرستان شیروان از شناسایی و دستگیری فردی که با نشر اکاذیب در فضای مجازی سعی در تشویش اذهان عمومی و ایجاد آشوب و ناامنی در آن شهرستان را داشت، خبر داد.

سرهنگ مجید یگانه پور در گفت و گو با ایسنا، با اعلام جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان شیروان یک نفر خانم که با انتشار مطالب کذب در فضای مجازی قصد تشویش اذهان عمومی و ناامنی و ایجاد آشوب در آن شهرستان را داشت تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس امنیت عمومی، بعد از انجام تحقیقات تخصصی، موفق شدند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این فرد را شناسایی و دستگیر کنند، افزود: متهم پرونده پس از اقرار به فعالیت مجرمانه خود در فضای مجازی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ یگانه پور تصریح کرد: برابر ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند افزون بر اعاده حیثیت به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  فیل گرمازده صاحبش را کشت

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: کاربران اینترنت می‌توانند ضمن مراجعه به سایت اینترنتی cyberpolice.ir راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند، اعلام کنند.

 انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner