فیلترهای سرامیکی ریخته گری

رتبه اول کاشان در سطح کشور در دارا بودن اقامتگاه های سنتی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز


به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عبداله‌زاده، عصر پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بر ظرفیت‌های بی‌نظیر این شهر تاریخی کاشان تاکید کرد و اظهار داشت: کاشان مهد تمدن، نگین علم و هنر ایران است که دارای معماری فاخر، صنایع دستی ارزشمند و طبیعت زیبا است.

وی با اشاره به ثبت جهانی پنج اثر تاریخی در کاشان در میراث جهانی ابراز داشت: کاشان یک مقصد گردشگری منحصر به فرد در ایران است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان تصریح کرد: کاشان با داشتن باغ تاریخی فین، خانه‌های سنتی، بازار بزرگ، مساجد جامع و اماکن مذهبی، جاذبه‌های متنوعی را برای گردشگران فراهم کرده است.

وی گفت: همچنین برگزاری مراسم سنتی مانند گلاب‌گیری و صنایع دستی منحصر به فرد این شهر، از جمله عواملی هستند که بر جذابیت گردشگری کاشان افزوده‌اند.

عبداله‌زاده با بیان اینکه کاشان دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیار زیادی در حوزه گردشگری است، افزود: یکی از اولویت های پیش‌رو توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله افزایش تعداد اقامتگاه‌ها است از این رو برنامه‌ریزی برای کلنگ‌زنی یک هتل پنج ستاره در کاشان انجام شده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  پزشکیان: بیشتر مشکلات اصفهان به دلیل عدم پیش‌بینی آینده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

وی خاطرنشان کرد: با کلنگ‌زنی این هتل جدید تعداد تخت‌های اقامتی کاشان به بیش از دو هزار و ۵۰۰ تخت افزایش خواهد یافت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: کاشان با داشتن ۵۳ واحد اقامتگاه سنتی در رتبه نخست این حوزه در کشور است.

وی در خصوص چالش ها و راهکارها در خصوص توسعه گردشگری گفت: با وجود همه این ظرفیت‌ها، کاشان با چالش‌هایی نیز مواجه است که کاهش تعداد گردشگران در سال‌های اخیر، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان این شهر است.

عبدالله‌زاده بر لزوم بازنگری در رویه‌ها برای جذب بیشتر گردشگر تاکید کرد و افزود: مسئولان کاشان برنامه‌های متنوعی برای توسعه گردشگری این شهر در نظر دارند که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ثبت جهانی بازار تاریخی کاشان، توسعه گردشگری مذهبی با همکاری شهرهای مذهبی مانند قم و مشهد و برگزاری رویدادهای مختلف اشاره کرد.


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

برگزاری تور شبانه و رایگان کاشان گردی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با فرارسیدن هفته گردشگری، با همکاری مشترک اداره میراث فرهنگی، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner