فیلترهای سرامیکی ریخته گری

ریزش سفرهای خارجی و اعلام آمار اسکان مسافران نوروزی

ستاد هماهنگی خدمات سفر از ۳.۵ درصد کاهش سفرهای خارجی ایرانی‌ها در روزهای ابتدایی نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و آمار اقامت مسافران نوروزی در سراسر کشور را ۱۹ میلیون نفر اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در حالی‌که معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از تردد نزدیک به سه میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و ثبت بیش از ۱۹ میلیون و ۴۶۰ هزار تردد بین استانی با خودروهای شخصی تا سوم فروردین‌ خبر داد، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ثبت ۱۹ میلیون نفر اقامت گردشگر نوروزی در سطح کشور تا صبح چهارم فروردین خبر داد.

یحیی نقی‌زاده محجوب ـ مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور ـ در حاشیه بازدید از تأسیسات گردشگری استان اصفهان با اشاره به ثبت ۱۹ میلیون نفر اقامت گردشگر در کشور تا چهارم فروردین ۱۴۰۲، اظهار کرد: با توجه به لزوم ایجاد سفری ایمن و بانشاط، تاکنون توسط عوامل ستاد اجرایی خدمات سفر استان‌ها نزدیک به ۱۸ هزار مورد نظارت بر تأسیسات گردشگری کشور انجام‌ شده که از این تعداد ۱۴۱ مورد تشویق و ۱۳۰۰ مورد اخطار و تذکر بوده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تاکیدمحیط زیستی رهبری به محسن رضایی در قالب یک نامه

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور ادامه داد: گردشگران در تعطیلات نوروز می‌توانند تمام مشکلات مربوط به سفر را با سامانه ۰۹۶۲۹ در میان بگذارند.

نقی‌زاده اضافه کرد: بدیهی است تمام این موارد در اسرع وقت رسیدگی می‌شود و همکارانمان در ستادهای اجرای خدمات سفر، شبانه‌روزی از طریق این سامانه پاسخگوی نیازهای گردشگران هستند.

رشد ۱۰ درصدی سفر با خودروی شخصی

شهریار افندی‌زاده ـ معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، همچنین به ستاد هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد: بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۳ فروردین سال‌جاری جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. از این میزان جابه‌جایی ۶۱.۹ درصد با اتوبوس، ۲۲.۷ درصد با مینی‌بوس و ۱۵.۴ درصد با سواری‌های کرایه‌ای بوده است.

او همچنین به رشد ۲۰ درصدی در حمل‌ونقل ریلی در این بازه زمانی اشاره کرد و افزود: حدود ۷۴۰ هزار مسافر ریلی داشتیم که با توجه به ۲۲۵ رام قطار که در خدمت سفرهای‌ نوروزی قرار گرفته بود، نیاز مردم به‌طور کامل برطرف شد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  در نشست مشورتی اجرای سند راهبردی فضای مجازی کشور چهگذشت؟

به گفته معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، سفرهای خارجی در این مدت ۳.۵ درصد کاهش داشته است.

افندی‌زاده در ادامه از جابه‌جایی ۱۳ هزار و ۱۰۸ مسافر از طریق ناوگان دریایی خبر داد که به گفته او، بین ۵ تا ۱۱ درصد رشد داشته است.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی همچنین گفت: متوسط روزانه دو هزار و ۶۰۰ تردد وسایل نقلیه شخصی ثبت شده است که ۱۰ درصد رشد را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. در این مدت  بیش از ۱۹ میلیون و ۴۶۰ هزار تردد بین استانی ثبت شده که بیشترین تردد در ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ رخ داد که بالغ بر ۵ میلیون تردد به ثبت رسیده است.

افندی‌زاده همچنین از جابه‌جایی ۵۰۴ هزار نفر از مرزها خبر داد و گفت: در طول این مدت ۲۱۰ هزار مسافر ورودی و ۲۹۳ هزار مسافر خروجی از کشور داشتیم.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، تلفن ۱۴۱ راهداری را برای دریافت شکایات و ارائه اطلاعات جاده‌ها اعلام کرد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  درآمد نفتی روسیه بهبود پیدا کرد

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

کلید همستر کامبت امروز ۳۰ شهریور + ویدئو آموزش مینی گیم

فهرست عناوین Toggle کلید مینی گیم ۳۰ شهریور همستر کامبت کلید جدید همستر کامبت رأس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner