فیلترهای سرامیکی ریخته گری

سهم ۸۵ درصدی بخش مولد استان مرکزی از مصرف برق

ایسنا/مرکزی معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق باختر گفت: بخش‌های مولد استان مرکزی در حوزه صنعتی و کشاورزی حدود ۸۵ درصد برق استان را مصرف می‌کنند.

علی صفری در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر مدیریت مصرف برق در فصل تابستان اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی بیشترین مصرف برق را در حوزه مولد به خود اختصاص داده است، به طوری که ۶۵ درصد مصرف در حوزه تولید صنعتی و ۲۰ درصد نیز در حوزه کشاورزی است.

وی با اشاره به برنامه مدیریت مصرف برق در تابستان سال ۱۴۰۲ با توجه به شعار رشد تولید و مهار تورم گفت: این برنامه‌ها به گونه‌ای تدوین شده است که بتوان با بهره‌گیری و کمک از بخش‌های غیرمولد نظیر خانگی و تجاری، انرژی صرفه جویی شده را در اختیار حوزه مولد یعنی بخش کشاورزی و صنعت که پیشران توسعه اقتصادی و درآمدزایی برای کشور هستند قرار داد.

صفری گفت: از طرفی در حوزه مصرف صنعتی و کشاورزی به گونه‌ای برنامه ریزی شده است تا با مدیریت مصرف اجازه ندهیم خاموشی برق در مصارف خانگی اتفاق بیفتد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  نرخ ارز ترجیحی می‌تواند با واقعیت‌های اقتصادی افزایش یابد-تایمز

او افزود: قرار دادن کولرهای آبی در دور کند و کولرهای گازی بر روی عدد ۲۴ موجب خواهد شد تا حدود ۶۰ مگاوات در مصرف برق استان مرکزی صرفه جویی شود و علاوه بر اینکه این کار موجب پرداخت پاداش از سوی وزارت نیرو خواهد شد، میزان صرفه جویی انجام شده در مصرف برق، در اختیار مصارف صنعتی و تولیدی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

تحلیل بایننس کوین (BNB) امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل BNB نشان می‌دهد که احساسات هولدرهای این ارز دیجیتال حداقل در کوتاه‌مدت مثبت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner