فیلترهای سرامیکی ریخته گری

سوزوکی میلیاردی به میدان آمد

سوزوکی ژاپن ۳۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ در خودروهای برقی سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش ایسنا، این شرکت خودروسازی اعلام کرد شرکت سوزوکی موتور ۴.۵ تریلیون ین (۳۴.۸ میلیارد دلار) تا سال مالی ۲۰۳۰ در تحقیق، توسعه و هزینه‌های سرمایه‌ای برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

این خودروساز ژاپنی که به ساخت خودروهای جمع و جور kei معروف است، اعلام کرد که دو تریلیون ین در الکتریکی‌سازی و رانندگی خودران سرمایه‌گذاری خواهد کرد، در حالی که ۲.۵ تریلیون ین را برای ساخت کارخانه باتری‌های خودروهای الکتریکی و تاسیسات انرژی تجدیدپذیر اختصاص خواهد داد. از هزینه‌ای که برای الکتریکی‌سازی در نظر گرفته شده است، ۵۰۰ میلیارد ین در باتری‌ها سرمایه‌گذاری خواهد شد.

شرکت مزدا موتور در ماه نوامبر از یک برنامه هزینه ۱۰.۶ میلیارد دلاری برای الکتریکی‌کردن خودروهای خود رونمایی کرد. سوزوکی اعلام کرد که اولین خودروهای برقی خود از جمله خودروهای کوچک اسپرت و خودروهای میکرو  kei را در سال مالی ۲۰۲۳ در ژاپن معرفی خواهد کرد.

سوزوکی قصد دارد سال بعد خودروهای الکتریکی را در اروپا و هند و اولین موتورسیکلت برقی خود را در سطح جهان معرفی کند. این شرکت قصد دارد از همکاری خود با غول خودروسازی تویوتا موتور استفاده کند تا سهم بیشتری از بازار نوپای خودروهای برقی هند را به خود اختصاص دهد که در حال افزایش است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  دولت قبل با التهاب بازار پرورش دهنده سلاطین فاسد اقتصادیشد

سوزوکی قصد دارد از تویوتا یاد بگیرد که چگونه از فناوری خودروهای برای ساخت خودروهای الکتریکی کوچک استفاده کند.

بر اساس گزارش رویترز، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که برای هند، بازار کلیدی سوزوکی، خودروهای برقی ۱۵ درصد از خط تولید خودروهای آن را در سال مالی ۲۰۳۰ تشکیل می‌دهند، در حالی که خودروهای موتور احتراق داخلی که از سوخت‌های زیستی و اتانول به عنوان سوخت استفاده می‌کنند، ۶۰ درصد را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

دانه چیا برای تیروئید

Check Also

امسال خبری از التهابات بازار مرغ نیست

امسال خبری از التهابات بازار مرغ نیست

همه ساله در ایام‌ پایانی سال، بازار مرغ به دلیل ازدیاد تقاضا با نوساناتی روبرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *