رشد فعالیت بخش خدمات ژاپن به پایینترین حد خود در ۳ ماه گذشته رسید.
به گزارش ایسنا، فعالیت بخش خدمات ژاپن در نوامبر با کمترین سرعت در سه ماه اخیر رشد کرد زیرا تورم بیامان بخشی از اقتصاد را که از بازگشت خریداران داخلی و خارجی و کاهش محدودیت های کووید-۱۹ سود میبرد، تضعیف کرد.
شاخص نهایی مدیران خرید خدمات از ۵۳.۲ اکتبر به ۵۰.۳ کاهش یافت که به کمترین میزان از آگوست رسیده است. با این حال، این شاخص برای سومین ماه متوالی بالای سطح ۵۰ باقی ماند.
یک نظرسنجی جداگانه دولت ژاپن نشان داد که شاخص اعتماد مصرفکننده ژاپن در ماه نوامبر با توجه به تورم قیمتها که سریعترین افزایش را در ۴۰ سال گذشته نشان میدهد، به پایینترین سطح از ژوئن ۲۰۲۰ به بعد سقوط کرد.
بر اساس گزارش رویترز، نظرسنجی نشان داد که هزینههای ورودی برای اپراتورهای خدمات با کمترین نرخ در ماه نوامبر افزایش یافته که نشاندهنده کاهش مشکلات برای بخش مصرفکننده است.
انتهای پیام