فیلترهای سرامیکی ریخته گری

شبکه HBO از هویت ساتوشی ناکاموتو رونمایی کرد: پیتر تاد!

مستند تازه پخش شده از شبکه HBO که به دنبال افشا هویت ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین بود، پیتر تاد، توسعه‌دهنده‌‌ نرم افزار بیت کوین کور را به عنوان خالق این ارز دیجیتال معرفی کرده است.

فهرست عناوین

خلاصه خبر

  • مستند معمای بیت کوین که از شبکه HBO پخش شد، ادعا می‌کند که پیتر تاد، توسعه‌دهنده نرم افزار Bitcoin Core، خالق واقعی بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو است.
  • در این مستند دلایل سازنده آن برای اثبات این ادعا آورده شده، با این حال پیتر تاد پس از پخش آن در شبکه‌های اجتماعی، این ادعا را رد کرده است.

به گزارش کوین تلگراف، براساس یک گزارش منتشر شده، کالن هوبک (Cullen Hobak) سازنده مستندی با نام پول الکتریکی: معمای بیت کوین (Money Electric: The Bitcoin Myster) با ارائه شواهدی به پیتر تاد که یک توسعه‌دهنده کانادایی است و آدام بک بنیان‌گذار بلاک استریم ثابت کرد که تاد، ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین است.

این مستند با یک جمله از پیتر تاد (Peter Todd) در پاسخ به یک سوال چالش‌برانگیز از هوبک به پایان می‌رسد:


ثبت نام سریع در نوبیتکسثبت نام سریع در نوبیتکس

خب، آره، من ساتوشی ناکاموتو هستم.

البته این اعتراف پیتر تاد را نمی‌توان دلیل محکمی برای اثبات این دانست که او خالق بیت کوین

BTC:


است. در واقع پیتر تاد به دلیل استفاده از عبارت «من ساتوشی هستم» برای حفظ حریم خصوصی خالق واقعی بیت کوین مشهور است.

پیتر تاد بارها قبل از انتشار این مستند و به صورت عمومی، ادعای خلق بیت کوین را رد کرده بود. او همچنین پس از انتشار کلیپ‌هایی از این مستند پیش از انتشار اصلی آن در شبکه HBO، نتیجه‌گیری هوبک را زیر سوال برده بود.

او همچنین پس از انتشار این مستند در شبکه‌های اجتماعی، فرضیه ساتوشی ناکاموتو بودن را رد کرد. او در پاسخ به شخص دیگری در توییتر که او را به گفتن واقعیت دعوت کرده بود، نوشت:

من ساتوشی نیستم.

من ساتوشی نیستممن ساتوشی نیستم
من ساتوشی نیستم

او بارها در مورد اینکه او ساتوشی است، شوخی کرده بود. تاد در پادکست What Bitcoin Did در سال ۲۰۱۹ به پیتر مک‌کورمک (Peter McCormack) مجری برنامه گفت:

من ساتوشی هستم؛ همانطور که بقیه هم هستند.

او در این پادکست عنوان کرده بود که برای اولین بار زمانی بیت کوین خریده است که قیمت آن ۲۰ سنت بوده است. این زمان تقریبا اکتبر سال ۲۰۱۰ (مهر ۱۳۸۹) یعنی دو سال پس از انتشار وایت پیپر بیت کوین در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸ (۱۰ آبان ۱۳۸۷) است.

چرا پیتر تاد به عنوان ساتوشی ناکاموتو معرفی شده است؟

دلیل سازنده این مستند برای معرفی پیتر تاد به عنوان ساتوشی ناکاموتو این است که تاد در یک پیامی در یک چت ادعا کرده بود که او «برترین متخصص جهان در زمینه قربانی کردن بیت کوین‌های خود» است و گفته بود که «این کار را انجام داده و آن را به صورت دستی انجام داده است».

کالن هوبک این پیام‌ها را اینگونه تعبیر کرده است که پیتر تاد یک بار برای همیشه دسترسی خود به ۱.۱ میلیون بیت کوین (معادل ۶۹.۴ میلیارد دلار) را از بین برده است و در نتیجه او ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین است.

پیتر تاد قبل از انتشار این مستند، دلایل خود را برای اینکه چرا خالق بیت کوین تصمیم به ناشناس ماندن گرفته است را ارائه کرده بود. او معتقد است:

چی میشد اگر دلیل واقعی استفاده از نام ساتوشی، برای این بوده که مردم بیت کوین را جدی بگیرند؟ تا آنها باور کنند که بیت کوین توسط یک متخصص رمزنگاری واقعی ساخته شده و کار یک بچه مدرسه‌ای نبوده است؟




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  فراخوان مشارکت در اکتساب فناوری ساخت بتن حاوی باطله معدنیسولفیدی
الماس تراشکاری

Check Also

قیمت راکی رابیت امروز ۱۸ مهر به تومان و دلار

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان