فیلترهای سرامیکی ریخته گری

شناسایی مشاغل مهارتی جدید در حوزه دانش بنیان

توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، شناسایی مشاغل جدید مهارتی دانش بنیان و ارائه آموزش‌های تقاضا محور متناسب با نیاز بازار کار از اهم فعالیتهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری است.

غلامحسین حسینی نیا در گفت‌وگو با ایسنا، از ارائه بیش از ۶۹۵ هزار نفر دوره آموزش‌های مهارتی به شاغلین و جوانان جویای کار در سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد آموزش توسط مراکز ثابت دولتی و موسسات آزاد کارآموزی ارائه شده است که بیش از ۲۱۲ هزار و ۷۵۰ نفر در مراکز ثابت دولتی به طور رایگان از آموزش‌های مهارتی  بهره‌مند شده‌اند.

به گفته وی ۱۱ هزار و ۷۳۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای نیز در ۶۲ رشته آموزشی با ۲۰۳۱ حرفه زیر مجموعه آموزش‌های مهارتی را طی این مدت ارائه کردند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ادامه به اقدامات این سازمان در بخش‌های دولتی و غیر دولتی اشاره کرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ۶ ماهه دوم سال گذشته در بخش گسترش مشارکت و بخش‌های دولتی و غیردولتی موفق به اجرای مقدماتی شده است که این اقدامات با هدف استفاده از ظرفیت سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای توسعه و مردمی کردن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  قطع برق ۳۰۰ مشترک پر مصرف در اهواز

وی از جمله اقدامات و دستاوردهای صورت گرفته را، تدوین ۱۴۷ عنوان استاندارد شایستگی و ارزشیابی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و شرکت ملی گاز ایران، جلب مشارکت ۳۹ بنگاه اقتصادی صنفی و آموزشگاه‌های آزاد در برگزاری مسابقات ملی مهارت و تعیین هیأت موسس دو مجمع خیرین مهارتی در دو استان ذکر کرد.

حسینی نیا از برگزاری آزمونهای مهارتی ویژه ۸۳۴۴ نفر از رانندگان تحت پوشش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در کشور خبر داد و گفت: این آزمون‌ها با هدف کاهش سوانح جاده‌ای در ۱۴ استان کشور برگزار شده است.

معاون وزیر کار همچنین از تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه قانون کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای خبر داد و با اشاره به اجرای ۶۰ کارگاه تجزیه و تحلیل حرفه و شغل با مشارکت خبرگان بازار کار و صاحبان مشاغل و حرفه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط اظهار کرد: در راستای برنامه اقدام مشترک یک ساله با کانون انجمن های صنفی آموزشگاه‌های آزاد، منابع آموزشی تهیه شده و برای طراحی سوالات جدید برای بیش از ۴۴۲ عنوان استاندارد همکاری لازم صورت گرفته است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  ذخایر کالا‌های اساسی کشور مطلوب است-تایمز

حسینی نیا در پایان از جمله عوامل موثر در ارزیابی توسعه یافتگی جوامع را اهمیت به مقوله نیروی انسانی و مهارتی عنوان کرد و با بیان اینکه سه عامل نیروی انسانی، فناوری و بنگاه دانش بنیان، موتور محرک اقتصاد کشور به شمار می روند، اظهار کرد: شناسایی و تدوین استانداردهای بین‌المللی و ارائه آموزش مشاغل دانش بنیان از رویکردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۱ است که با همکاری پیشکسوتان و صاحبان ایده دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

کلید همستر کامبت امروز ۳۰ شهریور + ویدئو آموزش مینی گیم

فهرست عناوین Toggle کلید مینی گیم ۳۰ شهریور همستر کامبت کلید جدید همستر کامبت رأس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner