فیلترهای سرامیکی ریخته گری
خرید پودر ماچا از هانی فود

طرز تهیه پودر ماچا – بهترین زمان مصرف چای ماچا

امروز برخی افراد با تهیه پودر ماچا در خانه به عنوان راهی برای آرامش و فواید سلامتی فراوان استفاده می‌کنند. برای به اشتراک گذاشتن این چای ترمیم کننده فوق‌العاده با شما، یک راهنمای آموزنده در مورد نحوه درست کردن یک فنجان کامل ماچا در خانه گردآوری کرده‌ایم.

طرز تهیه پودر ماچا

  • سایه زدن: در اوایل تا اواسط آوریل، برگ‌های چای که برای ماچا تعیین شده‌اند کاملاً سایه می‌زنند.
  • برداشت: در اوایل اردیبهشت، برگ‌های چای با دقت چیده می‌شوند.
  • بخار پز: به محض چیدن برگ‌ها، فرآیند بخارپزی را طی می‌کنند تا از اکسیده شدن آنها جلوگیری شود و رنگ سبز، عطر و تغذیه طبیعی خود را حفظ کنند. تفاوت اصلی چای سبز ژاپنی با سایر چای‌ها (چای سبز چینی، چای سیاه و غیره) این است که برگ‌های چای ژاپنی بخارپز می‌شوند.
  • خنک کردن/خشک کردن: برگ‌ها از مراحل مختلف دستگاه هوا عبور داده می‌شوند تا خنک و خشک شوند.
  • آسیاب کردن: برگ‌های چای به صورت پودر ریز آسیاب می‌شوند. به طور سنتی، آن را به صورت دستی روی یک آسیاب سنگی آسیاب می‌کنند، اما امروزه این کار با ماشین‌آلات انجام می‌شود.
پیشنهاد میکنیم بخوانید:  افزایش ۳ برابری رخدادهای هفتگی زلزله در کشور/ادامه تنشتکتونیکی ایران در افغانستان

روش درست کردن

تفاوت بین چای سبز ماچا و چای سبز معمولی

ماچا (تلفظ: “ma(t)-CHA” 抹茶) پودر چای سبز ریز آسیاب شده است. مزارع چای که برای ماچا در نظر گرفته شده اند، حدود ۲۰ روز قبل از برداشت کاملاً در سایه قرار می‌گیرند تا چای بدون قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید رشد کند. این امر باعث می شود هم اسید آمینه تیانین و هم آلکالوئید کافئین موجود در برگ چای افزایش یافته و طعم شیرین و عطر متمایزی را به همراه داشته باشد.

پودر ماچا برای سلامتی شما

این یک نیروگاه آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان‌ها مواد مغذی و آنزیم‌های جادویی هستند که مسئول جوان‌تر شدن پوست، تقویت حافظه و تمرکز، افزایش سطح انرژی، سوزاندن چربی و جلوگیری از تعدادی از بیماری‌های تهدید کننده زندگی مانند سرطان هستند.

پودر ماچا به اندازه قهوه کافئین دارد، اما با سرعت کمتری جذب بدن می‌شود. یعنی ماچا عوارض جانبی کافئین کمتری دارد. اگر به دنبال نوشیدنی هستید که بتواند انرژی طولانی‌تری به شما بدهد، ماچا برای کسانی که می‌خواهند قهوه را ترک کنند، گزینه بسیار خوبی است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تعیین تکلیف چگونگی تجویز و اصلاح روش‌های غربالگری جنین درماده ۵۳ قانون جوانی جمعیت

دوام پودر ماچا

ماندگاری یک بسته باز نشده به نحوه بسته‌بندی آن بستگی دارد. به طور کلی پودر چای سبز با کیفیت بالا (باز نشده) تا ۶ ماه ماندگاری دارد. بهتر است ظرف ۲ تا ۳ هفته پس از باز کردن بسته مصرف شود. برای نگهداری، بسته را محکم ببندید و در یک قوطی دربسته نگهداری کنید. از نگهداری در نور مستقیم خورشید و مناطق با دما یا رطوبت بالا خودداری کنید. با نوشیدن بیشتر چای سبز ماچا یا درست کردن دسرهای خوشمزه می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید! منبع

بهترین زمان مصرف چای ماچا چه موقع است؟

چای ماچا طبعی سرد و خشک دارد و نوشیدن زیاد آن به خصوص برای افرادی با طبع سرد باعث رفلاکس معده و سردرد می‌شود. بنابراین بهتر است که چای ماچا را یک الی دو ساعت بعد از هر وعده غذایی بنوشید.

طریقه مصرف چای ماچا برای لاغری

مصرف منظم: برای داشتن اثر مفید بر لاغری، بهتر است چای ماچا را به صورت منظم و روزانه مصرف کنید. شما می‌توانید یک یا دو فنجان چای ماچا را در طول روز مصرف کنید. قبل از وعده غذایی: چای ماچا را قبل از وعده غذایی مصرف کنید این نکته می‌تواند به کاهش اشتها و کنترل میل به خوردن کمک کند.
الماس تراشکاری

Check Also

اسپیرولینا

اثرات اسپیرولینا بر کاهش وزن و چربی خون – جیمز جی دی نیکولانتونیو

اسپیرولینا، یک سیانوباکتری که معمولا به عنوان جلبک سبز آبی شناخته می شود، یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *