فیلترهای سرامیکی ریخته گری

مردم در مناظرات انتخاباتی به دنبال جدل می‌گردند-تایمز


در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حسین سلطان محمدی، کارشناس رسانه در پاسخ به این سوال که برپایی مناظرات انتخاباتی در رسانه ملی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، تا مرز‌های اخلاقی را زیر پا نگذارد، گفت: گاهی پرسش‌های مطرح شده در مناظرات کلان است و نمی‌تواند مردم را درگیر کند. مثلاً برای مردم ملموس نیست که منظور از توازن رابطه کشور‌های شرق و غرب جهان چیست؟ بحث‌های کلان سیاست‌گذاری باید به حوزه‌های تخصصی تبدیل شوند.

سلطان محمدی ادامه داد: از نامزد‌ها می‌پرسند برنامه‌تان برای ریاست جمهوری چیست، ولی هنوز واژه برنامه مطرح کردن در جامعه ما جا نیفتاده است. ما وقتی مردم را تشویق می‌کنیم تا مناظرات انتخاباتی را تماشا کنند، مردم در مناظرات به دنبال واژه‌هایی می‌گردند که منجر به جدل شود. مثلاً فلان نامزد خطاب به رقیب انتخاباتی‌اش می‌گوید مدرک تحصیلی شما اینگونه است. این صحبت‌ها مناظرات انتخاباتی را جذاب می‌کند، تا مردم آن را تماشا کنند. مردم عادی هیجانات لحظه‌ای را دوست دارند، وگرنه بعد از این همه سال موضوعات کلان جامعه تعریف شده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شهرخبر - فیلم | چرا باید روزه بگیریم

این کارشناس رسانه در پاسخ به این سوال که در مناظرات از تمام نامزد‌ها درباره حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … سوال پرسیده می‌شود، اما به کرات پیش آمده که نامزد‌ها به جای پاسخگویی به سوالات، زمانشان را صرف را جدل می‌کنند. آیا بهتر نیست که سوالات پیرامون تخصص هر نامزد پرسیده شود؟ بیان کرد: طراحی سوالات متناسب با هر نامزد اجتناب ناپذیر است. چون وقتی فلان نامزد می‌خواهد در راس کشور قرار گیرد، باید به تمام موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … اشراف داشته باشد. به همین دلیل، مجبور است در هر زمینه‌ای مانور بدهد.

وی درباره نقش مجری در هدایتگری مناظرات انتخابات توضیح داد: تا به الان، نقش مجری به قرعه‌کشی سوالات و خواندن سوالات محدود شده است. در مناظرات ریاست جمهوری امریکا هم شاهد بودیم که اجازه داده می‌شد نامزد‌ها با هم جدل کنند. سازمان صداوسیما تلاش کرده وزین‌ترین مجری‌هایش را مقابل نامزد‌ها بگذارد، تا بگوید من هم وزنه سنگینم را گذاشتم، می‌خواهیم مناظرات را سنگین را پیش ببریم.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شهرخبر - مسیر دقیق حرکت کاروان اسیران کربلا بعد از واقعهعاشورا

خبرنگار: نفیسه خلیلی


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

تلوبیون همراه نامزد‌های ریاست جمهوری در انتخابات-تایمز

سامانه تلوبیون به عنوان نخستین سرویس ایرانی پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صداوسیما مانند ایران‌صدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner