مهرداد خمیرگیر در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تایمز در خصوص تاخیر پرواز بغداد-تهران هواپیمایی آتا اظهار کرد: مشکل تامین قطعه هواپیمای این پرواز برطرف و رفع نقص انجام شده است.
وی ادامه داد: در تماسی که حدود ۱۵ دقیقه قبل با سر مهماندار داشتیم وی از آماده شدن هواپیما برای انجام پرواز خبر داد.
وی افزود: پرواز بغداد تهران حداکثر تا ۴۰ دقیقه دیگر انجام میشود و ما در حال اخذ مجوز پرواز هستیم بلافاصله نیز مسافرگیری انجام خواهد شد.
به گزارش تایمز، یکی از مسافران پرواز ۶۶۳۲ هواپیمایی آتا ظهر امروز در این باره به تایمز گفت: به جز گرفتاری و بلاتکلیفی ۲۴ ساعت اخیر مشکل ما این است که هواپیمایی آتا پاسخگوی پیگیری های ما نیست.
وی یادآور شد: قرار بود این پرواز ۱۱:۱۵ دیروز انجام شود که هواپیمایی آتا آن را به ساعت ۱۳:۳۰ موکول کرد در این ساعت مسافران سوار هواپیما شدند و دو ساعت در داخل هواپیما برای انجام پرواز منتظر ماندند.
وی بیان کرد: سپس مسافران را از هواپیما به بهانه نقص فنی پیاده کردند و آنها را به ترمینال بازگرداندند.
وی تاکید کرد: به ما اعلام شد یک قطعه از هواپیما دچار نقص فنی شده که باید تعویض شود، به گفته مسئولان هواپیمایی آتا بایستی این قطعه از ایران به فرودگاه بغداد منتقل می شد ما تا ساعت ۷ بعدازظهر منتظر رفع نقص بودیم که ساعت حوالی ۸:۳۰ مسافران را از بغداد به کاظمین برده و در هتل مستقر کردند.
وی با بیان اینکه از شب گذشته در هتل هستیم و هیچ کس پاسخگوی ما نیست گفت: این مسافران ۴ کاروان حج و زیارت بودند که اکثرا افراد مسن هستند و برخی از آنها دچار تب شدید شده اند.
وی با انتقاد از عملکرد سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: مشخص نیست چرا متولی حمل و نقله وایی کشور این بخش را به حال خود رها کرده است از هواپیمایی آتا پیگیری می کنیم آنها پاسخگو نیستند در این شرایط چرا سازمان هواپیمایی کشوری با شرکتهای هواپیمایی متخلف برخورد نمی کند. اساسا چرا باید برای شرکت هایی که سابقه خوبی در تکریم مسافران ندارند مجوز پرواز صادر شود.
انتهای پیام/