فیلترهای سرامیکی ریخته گری

هک ۲۰ میلیون دلاری کیف پول‌‌ دولت آمریکا؛ ماجرا چیست؟


به نظر می‌رسد کیف پولی که وجوه ضبط‌شده از هک صرافی Bitfinex در سال ۲۰۱۶ را در برداشت و متعلق به دولت آمریکا بود، هک شده‌ است.

خلاصه خبر

  • در ۲۴ اکتبر (۳ آبان) یک هکر کیف پولی را که احتمالاً متعلق به دولت آمریکا است، هک کرد.
  • شرکت Arkham Intelligence معتقد است که هکر مذکور استیبل کوین‌هایش را به اتریوم تبدیل کرده تا با پولشویی مبدا آن‌ها را پنهان کند.

به گزارش کوین تلگراف، در ۲۴ اکتبر (۳ آبان) یک هکر کیف پولی را که احتمالاً متعلق به دولت آمریکا است، هک کرد. این کیف پول که شامل وجوه ضبط‌شده از هک صرافی Bitfinex در سال ۲۰۱۶ بود، پس از مدتی ۲۰ میلیون دلار سرمایه را از دست داد.

طبق داده‌های وب سایت Arkham Intelligence، هکر وجوه مذکور را به کیف پولی که با «۰x348» شروع می‌شد، ارسال کرد. این وجوه از یواس‌دی کوین، تتر، aUSDC و اتریوم تشکیل می‌شد.

ثبت نام سریع در نوبیتکسثبت نام سریع در نوبیتکس

شرکت Arkham Intelligence معتقد است که هکر مذکور استیبل کوین‌هایش را به اتریوم تبدیل کرده تا با پولشویی مبدا آن‌ها را پنهان کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تخصیص ردیف اختصاصی به چهار سایت شیلاتی خاویار دررومشکان

هکر مذکور در اصل وجوه تصرف‌شده توسط دولت ایالات متحده در هک Bitfinex در سال ۲۰۱۶ را اکسپلویت کرده است. شایان ذکر است که عاملان این هک ایلیا لیختنشتاین (Ilya Lichtenstein) و همسرش هدر مورگان (Heather Morgan) در ماه نوامبر (آبان) محکوم خواهند شد.

لیختنشتاین و مورگان در سال ۲۰۱۶ صرافی Bitfinex را هک کردند و ۱۲۰٬۰۰۰ بیت کوین به ارزش تقریبی ۸.۲ میلیارد دلار را به سرقت بردند. این زوج بعداً توسط مقامات آمریکایی در سال ۲۰۲۲ دستگیر شدند.

مقامات آمریکایی قانون همچنین دارایی های رمزنگاری شده سرقت شده را که بزرگترین توقیف دارایی دیجیتال توسط وزارت دادگستری ایالات متحده در آن زمان بود، ضبط کردند.

هکر احتمالی کیف پول دولت آمریکاهکر احتمالی کیف پول دولت آمریکا
هکر احتمالی کیف پول دولت آمریکا

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شاخص CPI آمریکا منتشر شد؛ واکنش قیمت بیت کوین چه بود؟


Source link
الماس تراشکاری

Check Also

توقف واردات انواع ماشین آلات با تامین ارز از سیستم بانکی-تایمز

۱۲:۴۲ – ۰۴ آبان ۱۴۰۳ بر اساس مصوبات جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان