فیلترهای سرامیکی ریخته گری

واکسن هایی که در بارداری باید تزریق کنید

سلامت نیوز نوشت: رییس انجمن کارشناسان بهداشت بیان کرد: در دوران بارداری برای واکسیناسیون حتما باید با پزشک مشورت کرد.

محمد عرفانیان رییس انجمن کارشناسان بهداشت و کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تاکید نقش مثبت واکسیناسیون به موقع در سیستم بهداشت کشور، بیان کرد: با توجه به حساس بودن دوران بارداری، زنان در این شرایط از مهمترین گروه های هدف واکسیناسیون بوده و متخصصان بهداشت بارعایت اصول تخصصی برای واکسیناسیون و ایمن سازی این افراد اقدام می کنند.

رییس انجمن کارشناسان بهداشت درخصوص واکسن های مجاز دوره حاملگی، تصریح کرد: واکسن هپاتیت ب برای محافظت مادر و جنین علیه عفونت ضروری بوده که تزریق این واکسن سه مرحله قبل و بعد زایمان صورت می گیرد.

وی واکسن آنفولانزا را در دوران ۲ تا سه ماهگی زنان باردار در صورت بروز آنفولانزای فصلی ضروری دانست و ادامه داد: در صورت ابتلا به وضعیت پزشکی حاد، افراد با مشورت پزشک یک تا سه ماه پس از تزریق واکسن آنفولانزا از بارداری اجتناب کنند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تبدیل خانه به مزرعه استخراج رمز ارز در غرب تهران/زورگیرانخارجی بازداشت شدند

عرفانیان ضمن توصیه برای استفاده از واکسن های کزار و دیفتری در زنان باردار، بیان داشت: این واکسن ایمنی دائم نداشته و حتما باید هر ده سال یک بار تزریق شود.

وی استفاده از برخی واکسن ها در بارداری را موجب افزایش احتمال انتقال بیماری به جنین، بروز زایمان زودرس، سقط جنین و نقایص مادرزادی عنوان کرد و اظهار داشت: زنان باردار از تزریق واکسن هپاتیت A در دوران ۹ ماهه بارداری خودداری کنند.

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری ها تاکید کرد: در صورت استفاده زنان از واکسن MMR بر ضد سه بیماری سرخک، سرخجه و اوریون، حداقل سه ماه بعد از تزریق نباید باردار شوند.

وی در ادامه از بارداری بدون فاصله با تزریق واکسن آبله مرغان هشدار داد و گفت: درباره واکسن پنوموکوک نیز چون بی خطر بودن آن اثبات نشده است به پرهیز از تزریق این نوع واکسن توصیه می شود.

عرفانیان یادآور شد: واکسن های زنده یا همان فلج اطفال خوراکی برای زنان باردار توصیه نمی شود در حالیکه استفاده از واکسن تزریقی فلج اطفال در مادران باردار بلامانع است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  اخبار مربوط به احراز صلاحیت شده ها/جلسه اضطراری جبهه اصلاحات /این مطلب بروز می‌شود

الماس تراشکاری

Check Also

الزامات مشارکت بالا در انتخابات ریاست جمهوری

  دیدارنیوزـ حسین علایی: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام در ایران پس از فاجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner