شهردار تهران اعلام کرد که ما مسئول انتشار لیست اسامی ساختمانهای ناایمن نیستیم بلکه آن را در اختیار مراجع قانونی قرار میدهیم.
به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه آئین رونمایی از بسته حمل و نقل پاک در شنبه امید و افتخار در پاسخ به سوال ایسنا در مورد دلیل عدم انتشار لیست ساختمانهای ناایمن گفت: وقتی صحبت از ساختمان ناایمن میکنیم مولفههای مختلفی دارد و تا الان هیچ وقت با یک نگاه جامع درباره وضعیت ساختمانهای تهران برداشت نشده است و تنها ناایمن بودن ساختمانها از نظر آتش نشانی پردازش شده که به ۱۲۹ ساختمان ناایمن رسیدند که به متولیان این ساختمانها اعلام شده است که ساختمانهایشان را از نظر استانداردهای آتش نشانی ایمن کنند.
وی افزود: برای اولین بار از دو ماه پیش با همکاری ۹ دستگاه ۲۲ تیم تشکیل دادیم که موضوع ایمنی ساختمانها را از همه نظر مورد پایش قرار دهند که هدف اولیه ما پایش ۱۶ هزار ساختمان است که تا الان اطلاعات ۶۰۰ ساختمان برداشت شده است.
زاکانی با بیان اینکه این پایش ساختمانها از بعد ایمنی، سازه و مصالح و … است، ادامه داد: ساختمانها دو دسته هستند یا ایمن هستند و یا ناایمن که ساختمانهای ناایمن یا نیاز به بازسازی دارند و یا نوسازی و قرار است بعد از پایش ساختمانها برای آنها شناسنامه صادر کنیم.
وی با بیان اینکه ما مسئول انتشار اسامی ساختمانها نیستیم، بلکه اسامی ساختمانهای ناایمن را به مراجع قضایی تحویل میدهیم، گفت: ما در موضوع ایمنی با کسی تعارف نداریم و از پایش ساختمانهای بلند کار را شروع کردیم و در مقوله ایمنی جدی هستیم و از من مسئول اقدام بخواهید نه اینکه لیست را منتشر کنم.
دست یاری زاکانی به سمت دانشگاهیان برای بهبود وضعیت پایتخت
به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی همچنین در مراسم رونمایی از بسته حمل و نقل پاک در شنبه امید و افتخار با بیان اینکه ما برای تهران نقشه راهی تدوین کردهایم و در این نقشه راه سلامت شهروندان یک اصل است، گفت: تلاش ما این است که میزان استفاده از حمل و نقل را تغییر دهیم. چرا که در حال حاضر ۶۶ درصد از مردم از حمل و نقل شخصی و تنها ۳۴ درصد از حمل و نقل عمومی استفاده میکنند که در نظر داریم این درصدها را تغییر دهیم.
وی با بیان اینکه تمرکز ما بر توسعه مترو است، تصریح کرد: اولویت ما تکمیل هفت خط و سرمایه گذاری بر روی ساخت چهار خط جدید مترو است و همچنین تا پایان برنامه چهارم توسعه شهر تهران در نظر داریم ستون فقرات حمل و نقل تهران که همان اتوبوس است را تقویت کنیم به گونهای که تا سه سال و دو ماه باقیمانده از برنامه چهارم باید ۷۰۰۰ اتوبوس به ناوگان اضافه شود.
۱۳ درصد بار ترافیکی تهران در ساعت پیک بر عهده موتورسیکلتها است
زاکانی با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ درصد تاکسیها فرسوده هستند، گفت: هدفگذاری ما نوسازی ۵۰ هزار تاکسی است و همچنین دو میلیون و ۶۰۰ هزار موتورسیکلت پلاک شده در تهران داریم که دو میلیون آنها فرسوده هستند اما ۱۳ درصد بار ترافیکی تهران در ساعت پیک بر عهده موتورسیکلتها است و هدفگذاری ما این است که تا پایان برنامه چهارم ۳۰۰ هزار دستگاه را برقی کنیم که این کار را از موتورسیکلتهای پست شروع کردیم چرا که پیمایش آنها زیاد است.
وی با بیان اینکه بطور طبیعی باید به سمت حمل و نقل و سوخت پاک برویم، گفت: هفته گذشته با مدیران برخی استانها جلسه گذاشتیم تا این مهم را محقق کنیم.
شهردار تهران با بیان اینکه دست یاری به سمت اساتید دانشگاه دراز میکنیم تا شرایط تهران بهتر شود، گفت: باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم شرایط تهران را به یک وضعیت مطلوب برسانیم.
انتهای پیام