فیلترهای سرامیکی ریخته گری

چرا قیمت بیت کوین رشد نمی‌کند؟

قیمت بیت کوین در ۱۰ روز گذشته در رنج ۶۴٬۰۰۰ تا ۶۸٬۴۰۰ دلار در نوسان بوده و رکورد سال ۲۰۲۱ آن در محدوده ۶۹٬۰۰۰ دلار همچنان یکی از مقاومت‌های سرسخت این ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

  • BTC در روزهای گذشته به خاطر حمایت سیاستمداران آمریکایی و راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم رشد کرده بود.
  • BTC حمایت محکمی در محدوده ۶۰٬۰۰۰ تا ۶۶٬۰۰۰ دلار دارد.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین

BTC:


در حال حاضر در محدوده ۶۴٬۶۰۰ دلار قرار دارد و هنوز نتوانسته‌ است از رنج خود خارج شود.

رنج بیت کوین

در ۱۹ جولای (۲۹ تیر) قیمت بیت کوین دوباره به سطح ۶۴٬۰۰۰ دلار رسید. روند این ارز دیجیتال در آن زمان به خاطر حمایت سیاستمداران آمریکایی و راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم تقویت شده‌ بود. با این حال تلاش BTC برای عبور از محدوده ۷۰٬۰۰۰ دلار شکست خورد و این ارز دیجیتال دوباره به محدوده‌های فعلی رسید. تحلیلگر مشهوری به اسم اسکیو (Skew) اعلام کرده است:

بیت کوین از اوج ۷۰٬۰۰۰ دلار در ۲۹ جولای (۸ مرداد) به زیر محدوه ۶۵٬۰۰۰ دلار رسیده‌ است. روند بیت کوین به گونه‌ای شده‌ است که تقاضای اسپات آن در محدوده ۶۲٬۰۰۰ تا ۶۵٬۰۰۰ دلار افزایش یافته و عرضه اسپات آن در محدوده ۷۰٬۰۰۰ تا ۷۲٬۰۰۰ دلار رشد می‌کند.

نقدینگی بیت کوین در بایننسنقدینگی بیت کوین در بایننس
نقدینگی BTC در بایننس

داده‌های وب سایت کوین‌گلس (Coinglass) هم نشان می‌دهد که در روز قبل یک فشار فروش ۴۰.۶ میلیون دلاری در محدوده ۶۶٬۸۰۰۰ تا ۶۷٬۰۰۰ دلار قرار داشته‌ است. علاوه بر این یک فشار خرید ۶۰ میلیون دلاری در محدوده ۶۶٬۰۰۰ دلار تا ۶۵٬۳۷۰ دلار قرار داشته است. این امر نشان می‌دهد که بین فروشندگان و خریداران بیت کوین نبرد شدیدی در گرفته‌ است.

نقدینگی بیت کوین در تایم فریم ۱۲ ساعتهنقدینگی بیت کوین در تایم فریم ۱۲ ساعته
نقدینگی BTC در تایم فریم ۱۲ ساعته

شاخص IOMAP وب سایت IntoTheBlock نشان می‌دهد که BTC حمایت محکمی در محدوده ۶۰٬۰۰۰ تا ۶۶٬۰۰۰ دلار دارد. به عبارت دقیق‌تر در این محدوده ۴.۹ میلیون آدرس حدود ۲.۳۴ میلیون BTC را خریداری کرده‌اند.

از طرف دیگر این شاخص نشان می‌دهد سطح ۶۶٬۵۰۰ تا ۷۰٬۰۰۰ دلار به مقاومت بیت کوین تبدیل شده‌ است. به عبارت دیگر ۵.۲ میلیون آدرس ۲.۹۴ میلیون BTC را قبلاً در این محدوده خریده‌اند.

شاخص IOMAP بیت کوینشاخص IOMAP بیت کوین
شاخص IOMAP بیت کوین

نوسانات پایین BTC

داده‌های موجود نشان می‌دهد که نوسانات BTC تقریباً در کف خود قرار دارد. تحلیلگر ناشناسی به اسم «CryptoCon» اعلام کرده است:

بیت کوین وارد ۹۶مین روز نوسانات پایین خود شد. این طولانی‌ترین دوره‌ای است که در آن نوسانات BTC پایین مانده‌ است. با این حال شاخص نوسانات تاریخی ۵ روزه بیت کوین احتمالاً در آستانه تغییر مسیر است. دفعه‌ قبلی که نوسانات پایین بیت کوین انقدر طول کشید، در ادامه به مدت ۱۷۶ روز با نوسانات زیادی روبه‌رو شد.

نمودار قیمت بیت کویننمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت BTC

شایان ذکر است که شاخص نوسانات بیت کوین در محدوده ۶.۸ قرار دارد و فاصله آن با رکورد ۴۲.۷ سال ۲۰۲۱ خیلی زیاد است.

شاخص نوسانات بیت کوینشاخص نوسانات بیت کوین
شاخص نوسانات BTC

همه این عوامل نشان می‌دهند بیت‌ ‌کوین در یک رنج باریک گیر کرده است. با این حال، تغییرات همیشه خیلی سریع اتفاق می‌افتند. بنابراین فعالان بازار باید شاخص‌های آنچین و تکنیکال را به دقت زیر نظر داشته باشند تا در جریان جدیدترین اتفاقات قرار بگیرند.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  مصرف بنزین کشور ۲۶ درصد افزایش یافت
الماس تراشکاری

Check Also

کد انیگما راکی رابیت امروز ۲۷ شهریور + آموزش وارد کردن

فهرست عناوین Toggle کد انیگما ۲۷ شهریور راکی ربیت ترتیب رمز کیف پول یا همان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner