فیلترهای سرامیکی ریخته گری

چین نقطه روشن اقتصاد می‌شود

سازمان ملل، چین را «نقطه روشن» نامیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، گزارش سازمان ملل پیش‌بینی می‌کند که چین امسال با کنار گذاشتن قوانین کووید صفر و کاهش سیاست‌های پولی و مالی، از اقتصادهای غربی پیشی خواهد گرفت.

پیش‌بینی می‌شود که رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال ۲۰۲۳ پس از عملکرد ضعیف‌تر از حد انتظار در سال گذشته که به دلیل محدودیت‌های شدید متوقف شده بود، «متوسط» بهبود یابد.

بر اساس گزارش وضعیت اقتصادی و چشم‌انداز جهانی پیش‌بینی می‌شود که رشد تولید ناخالص داخلی پکن از سه درصد در سال گذشته به ۴.۸ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

سازمان ملل انتظار دارد که بازگشایی اقتصاد چین «پردست‌انداز» باشد زیرا رشد اقتصادی احتمالا «پایین‌تر از نرخ پیش از بحران» ۶ تا ۶.۵ درصد باقی خواهد ماند.

در همین حال، چشم‌انداز اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ به شدت بدتر شده است زیرا بحران انرژی و هزینه زندگی کشورهای عضو را در طول زمستان وارد یک رکود خفیف می‌کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تمام زائران ایرانی به عربستان رسیدند

این گزارش نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا تنها ۰.۲ درصد رشد خواهد کرد که نسبت به ۳.۳ درصد در سال ۲۰۲۲ به شدت کاهش خواهد یافت.

پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۳ تنها ۰.۴ درصد رشد کند، در حالی که رشد ۱.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ برآورد شده است.

رشد کلی اقتصاد جهانی از سه درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱.۹ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش خواهد یافت که یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها در دهه‌های اخیر است.

این گزارش می‌گوید: «چشم‌انداز اقتصادی کوتاه‌مدت بسیار نامشخص باقی می‌ماند زیرا خطرات اقتصادی، مالی، ژئوپلیتیکی و زیست‌محیطی بی‌شماری وجود دارد، رشد جهانی در سال ۲۰۲۴ به‌طور متوسط به ۲.۷ درصد بهبود می‌یابد در صورتی که موارد مخالف اقتصاد کلان در سال آینده فروکش کنند».

پیش از این، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داده بود که در بحبوحه تورم بالا، انقباض پولی تهاجمی و ابهامات تشدید شده، کاهش شدید رشد اقتصاد جهانی در پیش است.

وی افزود که بسیاری از اقتصادها در معرض خطر سقوط به رکود هستند زیرا به سختی از شوک این همه‌گیری نجات یافته‌اند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تسلا رکورددار شد

انتهای پیام

دانه چیا برای تیروئید

Check Also

امسال خبری از التهابات بازار مرغ نیست

امسال خبری از التهابات بازار مرغ نیست

همه ساله در ایام‌ پایانی سال، بازار مرغ به دلیل ازدیاد تقاضا با نوساناتی روبرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *